Medici care refuză să prescrie reţete gratuite copiilor sau absenţa unor medicamente din farmacii - sunt doar câteva dintre neregulile pe care românii le-au reclamat la numărul gratuit de telefon înfiinţat de Ministerul Sănătăţii.
Din ianuarie şi până acum, peste 3.000 de români au reclamat nereguli sau abuzuri în sistemul de sănătate la numărul gratuit.
Nemulţumirile sunt legate în principal de serviciile medicale. Ziariştii de la
Evenimentul Zilei scriu că oamenii critică lipsa unor medicamente din rafturile farmaciilor sau din spitale, comportamentul unor medici sau al asistentelor. O altă problemă reclamată a fost şi refuzul unor cadre medicale de a vaccina copiii.
? (...) aceste cazuri le verificăm şi le sancţionăm, dacă e cazul, însă e un pic mai greu pentru că investigaţiile trebuie făcute cu martori, iar unele situaţii reclamate sunt generale, nu spun concret ziua în care s-au întâmplat. Mulţi refuză să dea datele concrete", a declarat pentru sursa citată Raed Arafat, subsecretar de stat Ministerul Sănătăţii.
Sunt şi reclamaţii care nu au legătură cu modul în care sunt trataţi pacienţii. Unii apelanţi au cerut Ministerului Sănătăţii să rezulve problema locuinţelor sociale. Alţii vor doar să îşi recupereze actele de identitate uitate în spitale.
Linia gratuită de telefon a fost înfiinţată de Ministerul Sănătăţii la sfîrşitul lui ianuarie, la puţin timp după ce cazul de la spitalul din Slatina, unde un pacient a fost plimbat între secţii vreme de câteva ore până a decedat, a fost făcut public.
Cei nemulţumiţi de serviciul de sănătate pot suna la numărul
0800.800.885 sau pot trimite reclamaţiile la adsresa de mail
[email protected].Antena 3