Două miliarde de euro a încasat statul român din rovinietă, dar în continuare nu avem autostrăzi şi circulăm pe drumuri pline de gropi. Cu aceşti bani puteau fi terminate autostrăzile care ar trebui să străbată România.
Ministrul Transporturilor, însă, pare mai preocupat de utilajele de pe şantiere. Vrea să înfiinţeze o agenţie de monitorizare a excavatoarelor, pe autostrăzi.
Autostrada Soarelui este una dintre cele mai traversate şosele de mare viteză din ţară. Iar asta se vede în calitatea carosabilului. Pe o porţiune de 45 de kilometri, de la Lehliu la Feteşti, muncitorii au întrerupt traficul pe o bandă şi peticesc autostrada.Muncitorii Companiei de Drumuri şi Autostrăzi recunosc că gropile astupate acum la foc automat nu vor ţine mai mult de un sezon.
Cu toate că şoferii români plătesc tot mai multe taxe, au cei mai puţini kilometri de autostradă din Europa şi cele mai proaste drumuri. Până şi vecinii bulgari ne-au depăşit la numărul kilometrilor de autostradă: au peste 800, faţă de 711 kilometri în România.
Minsitrul Transporturilor promite că, în acest an, va da în folosinţă 80 de noi kilometri de şosea rapidă. <intra carton km de autostrazi dati in folosinta in ultimii ani. Ca să grăbească ritmul de lucru, Dan Costescu vrea să monitorizeze utilajele de pe şantiere.
Ritmul în care construim autostrăzi sau reparăm drumuri nu a rămas neobservat nici de străini. La categoria "reţele rutiere" România ocupa, anul trecut, un catastrofal loc 121 din 144 de state monitorizate, potrivit datelor recente publicate în raportul World Economic Forum.