Europa trece prin cea mai mare criză a vacanțelor din ultimii ani. Aglomerația din aeroporturi, zborurile anulate, suprarezervate sau lipsa personalului resimțită de companiile aeriene ruinează concediile a mii de oameni din toată lumea în acest prim an de după relaxarea restricțiilor impuse de pandemie.
Între timp, aproape zilnic, pe aeroporturile din Marea Britanie, inclusiv Manchester, Heathrow şi Gatwick, sunt cozi care se întind uneori chiar şi în afara clădirilor, din cauza bagajelor dispărute şi a sutelor de zboruri anulate.
CNN constată că, în general, călătoriile, vara, sunt întotdeauna o provocare, dar călătoriile din acest an trec deja la un alt nivel. Experţii spun că este o furtună perfectă: brusc, toţi vrem să călătorim, dar companiile aeriene şi aeroporturile au concediat personal în timpul pandemiei şi acum se luptă să recruteze înlocuitori. Mai simplu spus: pur şi simplu nu se pot descurca cu atâția călători dintr-odată.
Probleme sunt și în țara noastră
Și la noi situația pare scăpată de sub control. Sunt oameni care ajung sa doarmă pe jos prin aeroport pentru ca li se anulează zborurile.
BlueAir a anulat peste 11.200 de zboruri fără să ofere compensare celor 180.000 de călători care-și cumpăraseră bilete.
ANPC a transmis joi, 16 iunie, detalii despre ancheta care vizează compania aeriană Blue Air, precizând că, din 30 aprilie 2021, de când s-au ridicat majoritatea restricțiilor impuse de pandemie, compania a anulat peste 11.200 de zboruri.
Cum trebuie să procedeze călătorii
Pentru a fi siguri că nu pierd banii, călătorii sunt sfătuiți să își facă asigurare de călătorie. De asemenea, specialiștii spun că turiștii ar trebui să ceară despăgubiri în cazul în care zborul este anulat cu mai puțin de 7 zile până la decolare.
Pe lângă valoarea biletului, aceștia pot primi și o sumă cuprinsă între 250 și 600 de euro.