Autorităţile de resort se gândesc la un metrou de suprafaţă care să faciliteze legătura între Bucureşti şi Aeroportul Henri Coandă, în condiţiile în care Magistrala 6 (1 Mai - Otopeni - n.r.) de metrou se va termina în 2021, la un an după Campionatul European de Fotbal.
"Din nou se pune problema campionatului de fotbal şi faptul că realizarea metroului va depăşi data campionatului, deci metroul este prevăzut în 2021. Noi o să încercăm dacă putem să accelerăm proiectul, dar sunt lucrări complexe şi nu vrem să accelerăm în detrimentul calităţii. Am o altă veste bună pe care o anunţ acum, dar o să o confirm în două săptămâni. Vorbim despre o legătură de cale ferată între Bucureşti şi Aeroportul Otopeni. L-aş numi un metrou de suprafaţă. Este o soluţie foarte creativă şi foarte modernă care exista într-un dosar în minister la un colaborator. Este un proiect extraordinar, care a fost prezentat internaţional, am impresia chiar premiat, care este uşor de realizat, cu un termen de execuţie foarte scurt", a spus Buşe, în cadrul emisiunii online "De vorbă cu ministrul tău".
Potrivit acestuia, proiectul are două etape.
"În prima etapă, până când metroul va fi gata, va asigura legătura Bucureştiului cu Aeroportul Otopeni. În cea de-a doua etapă - şi acolo poate fi cadenţat, garniturile de tren pot fi cadenţate la 15 minute, în funcţie de traficul de la Otopeni - se pot orienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Avantajul faţă de metrou este că poate funcţiona şi noaptea, la o cadenţă mai redusă. În momentul în care metroul va fi pus în folosinţă, în 2021, cadenţa poate fi scăzută, iar această conexiune se va reorienta înspre Bucureşti şi spre ţară. Deci, noi dorim ca atunci să atragem către Otopeni legături din Braşov, din Ploieşti, chiar ne gândim din sudul Bulgariei, pentru a cuantifica la capacitate maximă Aeroportul Otopeni", a explicat ministrul.
Şeful de la Transporturi a precizat că acest tren ar putea fi conectat la reţeaua de gări existente, inclusiv cu cea de la Măgurele care "mai trebuie puţin upgradată".
"Am folosit Bucureşti şi nu Gara de Nord pentru că acest tren poate fi conectat în reţea cu reţeaua de gări care există, inclusiv cu gara de la Măgurele, care mai trebuie puţin upgradată. Acesta este proiectul nostru. Dar nu numai cu gara din Măgurele. Este o hartă pe care o voi arăta atunci când voi confirma demararea acestui proiect", a subliniat el.
În plus, Ministerul Transporturilor are în studiu un alt proiect ce vizează conectarea câtorva dintre staţiile terminale de metrou cu linii de tren, pentru preluarea navetiştilor.
"Avem în studiu un alt proiect prin care dorim să conectăm cel puţin câteva din staţiile terminale de metrou cu linii de tren, astfel încât cei care fac acum naveta din comune limitrofe, chiar din periferia Bucureştiului şi folosesc maxi taxi în condiţii relativ dificile sau sunt forţaţi pe DN1 sau pe alte şosele sau pe aceste şosele de centură să poată veni cu un tren, ca un tren de navetă, şi să ajungă direct la o staţie de metrou", a adăugat Sorin Buşe.