Când nu sunt pe linie, trenurile de metrou sunt la verificări, indiferent dacă sunt vechi sau mai noi. Este vorba de siguranţa a sute de mii de oameni, în fiecare zi.
Firma Alstom repară şi curăţă garniturile, iar Metrorex, plăteşte. Când are bani! De ceva timp, însă, nu prea mai are. Mai exact, facturile nu au mai fost plătite din iulie, datoria fiind acum de 55 de milioane de lei. Nu e prima dată când se întâmplă acest lucru. În urmă cu doi ani, Metrorex n-a plătit facturile timp de 13 luni.
380 de trenuri circula zilnic pe sub Bucureşti. Firma de metenanţă refuză să se mai ocupe gratis de ele, iar angajaţii Metrorex nu au cum să facă ei treaba firmei Alstom. În cazul în care situţia nu se rezolvă, călătorii ar simţi imediat asta. Trenurile ar fi murdare şi întârziate, iar călătoria plină de riscuri.
Metrorex îsi va plăti datoria, dar nu are înca buget, spune noul director Gheorghe Udrişte. Bugetul se discută încă în Parlament. Firma franceză e dispusă să mai aştepte, dar nu mult. Pâna luna viitoare, după care se va adresa instanţei de judecată.
Observator