Retailerul german, prezent şi în România cu 32 de magazine, intenţionează să se separe în două companii distincte, listate la bursă: una centrată pe comercializarea alimentelor şi alta pe produse electronice, cu perspective mai bune de dezvoltare, decât în formula actuală.
Separarea va avea loc la mijlocul anului viitor şi este susţinută de principalii acţionari ai companiei, conform unui anunţ făcut miercuri, transmite Bloomberg, citat cu Adevărul.
Hipermarketurile Real şi magazinele Cash&Carry pentru alimente se vor despărţi de lanţurile de magazine specializate în vînzarea de electronice, Media Markt şi Saturn.
Imadiat după anunţ, acţiunile Metro au urcat cu 10% la Bursa din Frankfurt, ridicând valoarea de piaţă la 8,8 miliarde de euro.
Separarea va putea fi următorul capitol în evoluţia retailerului german, care în ultimii patru ani şi-a simplificat portofoliul de deţineri din Grecia, Turcia, Vietnam şi România, culminând cu vânzarea de anul trecut a lanţului de magazine Kaufhof.