În 2013-2014 se anunţa un foarte mare proiect, unul despre care românii au vorbit mult timp. Investiţia urma să aducă 120 de milioane de euro anual. Este vorba de proiectul Canalul Siret-Bărăgan. Înviat în guvernarea Ponta, acesta a murit în guvernarea Cioloş, care a tăiat acest proiect, a anunţat Oana Stancu şi Adrian Ursu în emisiunea Exces de putere.
Proiectul Canalului Siret-Bărăgan a fost aprobat de Nicolae Ceauşescu în 1986, iar în anul următor a început execuţia primului tronson. Conform proiectului, canalul ar fi trebuit să aibă 198 kilometri, o lăţime la bază de 20 de metri şi o adâncime de 7 metri.
Lucrările au mers oarecum bine până la începutul anilor 1990, când s-au realizat şi primii kilometri de infrastructură din cele două tronsoane. Canalul ar trebui să aibă următorul traseu: Călimăneşti-Mărăşeşti-Focşani-Râmnicu Sărat-Buzău-Urziceni-Dridu, între Acumularea Călimăneşti de pe Siret şi lacul Dridu, situat la nord de Bucureşti, pe râul Ialomiţa.
Astăzi investiţia a ajuns o ruină, după cum au prezentat jurnaliştii de la În Premieră, în urma unei investigaţii.
Va investi Guvernul Grindeanu în acest proiect?
„E o întrebare la care în aceste momente un răspuns preactic nu am. E nevoie de a avea resurse de refinanţare. Această lucrare este hidroactivă cu funcţii multiple. Sigur, în momentul de faţă trebuie să ai câteva detalii: funcţia de transport, funcţia de irigare. Eu zic că este de făcut. În momentul acesta nu. E o investiţie de 5.5 miliarde de euro. Avem aceşti bani? Răspunsul categoric este nu” , a declarat ministrul Agriculturii Petre Daea la Antena 3.