Fuziunea companiei Delhaize, operatorul brandurilor Mega Image din România, cu retailerul Ahold va avea implicaţii pe piaţa din România. Una dintre ele este creşterea numărului de branduri proprii, conform specialiştilor.
Săptămâna trecută, acționarii retailerilor Ahold şi Delhaize, grupul belgian care operează în România lanţul de supermarketuri Mega Image şi cel de magazine de proximitate Shop&Go, au aprobat fuziunea anunţată de cele două părţi în iulie 2015, potrivit b365.ro.
Noua entitate creată, denumită Ahold Delhaize, va fi deținut în proporţie de 61% de către acționarii Ahold, iar restul de către acționariu actuali ai Delhaize cu efecte asupra tuturor pieţelor în care cele două companii sau numai una dintre ele operează, informează economica.net.
Potrivit informaţiilor furnizate de cele două companii, fuziunea se va finaliza la jumătatea acestui, după care cele două entităţi reunite vor decide strategiile de urmat. Oficial, acest lucru va presupune pentru consumatorii finali "o ofertă îmbunătăţită", un număr mai mare de produse comercializate şi servicii la preţuri competitive, mai multe articole comercializate sub brandurile proprii, mai multe formate de magazine, accesul mai facil la comerţul online cu ajutorul punctelor de livrare sau servicii precum livrarea la domiciliu.
"Este dificil să preconizezi care vor fi deciziile de business ale companiei având în vedere că acestea nu au fost luate încă. Noi credem însă că Ahold nu va renunţa la poziţia foarte bună pe care Delhaize o are pe piaţa din România sau în zona balcanică. Acestea sunt active foarte importante. Pentru furnizori, marea diferenţă ar putea consta în faptul că Mega Image va intra în platforma internaţională de achiziţii a Ahold, aşa că este posibil ca presiunea asupra furnizorilor să crească. De asemenea, ne aşteptăm la creşterea numărului de mărci private de pe rafturile magazinelor Delhaize", a declarat pentru ECONOMICA.NET Derya Guvenc Yildiz, analist al Planet Retail pe zona Europa Centrală şi de Est.