1363 este numărul de telefon la care pacienţii îşi pot găsi de acum medicul de familie la orice oră din zi sau din noapte, dacă este înscris într-un program făcut de Patronatul Medicilor de Familie.
“Pacientul care doreşte să beneficieze de serviciu va forma 1363, va spune numele medicului şi se va realiza legătura”, a explicat Rodica Fărcăşanu, preşedintele Colegiului Medicilor de familie Sibiu.
Cu alte cuvinte, în loc să sune la 112, pacientul poate vorbi direct cu medicul la care se tratează de ani de zile. Asta în cazul în care problemele de sănătate nu sunt urgente.
“Ai eliberat serviciul 112 de un caz care nu necesită neapărat intervenţia”, a precizat Marina Pârcălabu, preşedintele Patronatului Medicilor de Familie din Bucureşti şi Ilfov.
Dealtfel acesta a fost şi scopul noului program, spun medicii de familie: reducerea apelurilor care ajung la 112. Din cele 1300 de solicitări care se înregistrează într-o zi la serviciul de ambulanţă Bucureşti, 40 la sută dintre ele sunt cazuri care pot fi tratate cu uşurinţă de medicii de familie.
“Poţi să-l consiliezi ce face până când vine la cabinet şi-l consulţi. Şi-l linişteşti”, a explicat Marina Pârcălabu. Mai mult, pacientul poate primi, telefonic, chiar şi un tratament provizoriu. Dat fiind că medicul de familie îi cunoaşte tot istoricul medical.
Dar, ar mai fi o problemă, spun pacienţii. Fiecare apel telefonic este taxat. “Apelul costă 0.95 eur pe minut, primul se taxează complet, restul la secunda, o sumă de 30% revine medicului. Poate că e un stimulent şi pentru mine ca pacient, şi pentru mine ca medic”, a spus dr. Otilia Tanase, medic de familie Bistriţa.
Sistemul a fost pus în funcţiune în urmă cu trei săptămâni. Peste 200 de medicii s-au înscris deja în program.