Antena 3 CNN Actualitate Media Zece ani de Internetics: Revoluţia Google a atras clienţii către device-urile cu sistem Android

Zece ani de Internetics: Revoluţia Google a atras clienţii către device-urile cu sistem Android

Florin Tulbure
2 minute de citit Publicat la 22:19 15 Noi 2010 Modificat la 22:19 15 Noi 2010
Zece ani de Internetics: Revoluţia Google a atras clienţii către device-urile cu sistem Android
Foto: Florin Tulbure, Antena3.ro
Festivalul de marketing, branding şi advertising Internetics, apărut în 2001, aniversează, în perioada 15-16 noiembrie, zece ani printr-o serie de evenimente menite să reunească profesioniştii din online. Primul dintre acestea a avut loc luni seară, la Club Spice. Este vorba despre Internetics HotSpot.

În prima parte a evenimentului Internetics HotSpot s-a discutat despre sistemul de operare Android şi modul în care acesta va influenţa comunicarea companiilor in viitor. În această sesiune, Sebastian Presecan, project manager iQuest Cluj, a explicat pe îndelete sistemul de operare Android, pornind de la Google G1, primul terminal care a utilizat acest SO şi terminând cu Samsung Galaxy Tab, tableta care funcţionează cu acelaşi sistem de operare, alături de alte 90 de device-uri. Cota de piaţă a sistemului de operare Android a crescut semnificativ în ultimul an, de la 3% la 25%, potrivit cifrelor puse la dispoziţie de organizatorii evenimentului.





„Revoluţia Google a atras clienţii către device-urile cu sistem Android, de la 3% la 25% într-un singur an”, a declarat Sorin Manea, manager Samsung Telecom Division. Specialiştii prezenţi la eveniment au arătat faptul că „marea majoritate a celor care folosesc în prezent SO-ul Android sunt foşti utilizatori de Symbian şi Windows Mobile”.

„Android este numărul doi în lume, în urma Symbian-ului. iPhone a rămas constant, pe aceeaşi poziţie, cu o cotă de 17%. Cred că Android va lua în continuare din cota Symbian”, este de părere Sebastian Presecan, project manager iQuest Cluj.



De asemenea, evenimentul HotSpot a inclus şi Sesiunea Digital IQ, concepută în colaborare cu Digital.IQads, care a gazduit o masă rotunda la care au luat parte agenţii şi clienţi. Tema abordata a fost „Cum se măsoară eficienţa comunicării online în prezent, în România?”,

Discuţia a fost moderată de Bogdana Butnar, Head of New Business şi Digital la Headvertising şi membru al juriului Internetics 2010.

Printre subiectele de discutie din Sesiunea de Digital IQ, au fost criteriile de evaluare impuse de clienţi, cum sunt formulate obiectivele strict pentru online şi care sunt consecinţele când o agenţie interactivă nu-şi atinge obiectivele asumate.



„Sunt foarte speriat de situaţiile în care ni se cer lucruri foarte exacte”, a declarat Adrian Alexandrescu, Intercations. „Foarte rar campaniile sunt doar de awareness”, a spus unul dintre clienţii unei agenţii, care a luat parte la discuţie.



Participantii au putut afla că industria de online din Romania a depăşit stadiul rapoartelor de evaluare bazate doar pe indicatori de trafic, care este modul de evaluare a componentei online dintr-o campanie integrată, cum se masoară eficienţa comunicării în social media, dar şi care sunt condiţiile în care se face cercetare pentru evaluarea unei campanii online.



Marţi, festivalul de marketing, branding şi advertising Internetics se va încheia. Câştigătorii Internetics 2010 vor fi anunţaţi în cadrul Galei de Premiere care va avea loc la Opera Română.

Antena3.ro
este partener media principal al festivalului Internetics 2010.

×
x close