Afacerile românești care au decis deja să își extindă activitatea în mediul online resimt influența puternică pe care motorul de căutare Google o are asupra vânzărilor. Studiile recente arată că 59% dintre cumpărăturile efectuate online în România au început pe Google, cu o cercetare a ofertelor disponibile. Datorită acestui comportament al consumatorilor, a crescut și interesul retailerilor online pentru soluții de promovare pe Google, precum Pay-Per-Click (PPC) și Search Engine Optimization (SEO), acestea fiind de multe ori incluse în strategia de marketing online.
METRO Cash & Carry Romania este unul dintre jucătorii care au ținut cont de tendințele din mediul online, lansând, în 2012, un portal de e-Commerce care se adresează companiilor: METRO Magazin Online. Intrarea pe noul canal a adus companiei o creștere atât la nivelul numărului de clienți, cât și la nivelul frecvenței de cumpărare. „Obiectivul METRO este să realizeze o comunicare integrată pe toate canalele de marketing (online+offline), care să ofere clientului patru elemente importante: atractivitate și relevanță, exclusivitate și diferențiere, credibilitate și beneficii cuantificabile și, nu în ultimul rand, claritate. METRO abordează în egală masură principalele componente ale marketingului online: Search Engine Optimisation, în efortul de a deveni cât mai relevant pentru clientul target care caută cuvinte-cheie, precum și Search Engine Advertising, ca investiție în promovarea pe motoarele de căutare atât direct, cât și prin retargetare. Totodată, folosește și alte elemente de marketing online, incluzând activități de generare de conținut relevant, precum și de promovare în social media”, a declarat Cosmin Costea, Manager e-Commerce METRO Cash & Carry România.
SEM Days este singurul eveniment de nișă care vine în sprijinul retailerilor online cu soluții și studii de caz de actualitate, menite să sprijine creșterea vizibilității pe motoarele de căutare. Temele abordate anul acesta sunt dedicate beneficiarilor de servicii de tip SEO și PPC, iar rolul speakerilor este de a simplifica, în termeni de marketing și afaceri, aceste activități privite până acum foarte „tehnic”.
Printre speakerii internaționali, anul acesta se numără Brad Geddes, primul AdWords Seminar Leader numit de Google și autorul celei mai apreciate cărți de Google AdWords. Brad este considerat o emblemă a lumii PPC și vine în premieră în România, special pentru SEM Days. În cele două zile de eveniment, Brad va prezenta soluții noi de promovare pe Google (Enhanced Campaigns), susținute de exemple concrete. Prezent la numeroase evenimente internaționale, Brad Geddes este recunoscut pentru efortul depus de-a lungul timpului în a „traduce” managerilor beneficiile sistemului Google AdWords.
Cosmin Negrescu, CEO la SEO monitor, și unul dintre speakerii de la SEM Days declară: „SEM este o oportunitate foarte mare pentru orice afacere - să comunice către toți potențialii clienți care folosesc internetul, exact atunci când aceștia au nevoie de produsul sau serviciul pe care compania îl oferă. Dar, ca orice oportunitate, aceasta are o durată de viață limitată. Astăzi, numărul mare de afaceri care accesează acest canal de promovare crește prețul click-ului, ceea ce generează nevoia de a dezvolta campanii mai performante, care să acopere din vânzări bugetul cheltuit. Este nevoie de know-how și experiență pentru a depăși această provocare, iar obiectivul evenimentului SEM Days este de a aduna experiența mai multor specialiști din domeniu care să împărtășească cunoștințele lor cu participanții și să răspundă la cele mai frecvente probleme întâlnite de aceștia”.
Mai multe detalii despre eveniment, cei prezenți și temele abordate regăsiți pe www.semdays.ro. Tot pe website-ul evenimentului, cei interesați mai pot beneficia de ultimele locuri disponibile.