Netflix a anunțat că va lansa partajarea plătită în mai multe țări, inclusiv Canada, Noua Zeelandă, Portugalia și Spania.
În urma anunțului, abonații serviciului de streaming și-au exprimat furia față de schimbări și despre modul în care vor fi forțați în curând să plătească pentru oamenii suplimentari care vizionează pe același cont.
În prezent, Netflix este cel mai mare serviciu de streaming cu abonament de acest tip din lume.
În urmă cu câteva luni, compania a promis investitorilor că va implementa această inițiativă la scară largă, dar aceasta vine după ce ani de zile a fost permisivă în ceea ce privește partajarea parolelor, potrivit Seattle Times.
Citeşte şi: Fondatorii Instagram au lansat o nouă aplicaţie | "Un atac surpriză asupra Twitter”
Cum va funcționa această schimbare:
Utilizatorii vor fi rugați să stabilească o locație principală pentru cont, de acolo membrii vor putea controla cine are acces la contul lor.
În cazul în care un utilizator nu stabilește o locație principală, Netflix va folosi adresa IP și ID-ul dispozitivului și o va configura automat.
Taxa pentru un membru suplimentar este de opt dolari canadieni pe lună în Canada, opt dolari neozeelandezi în Noua Zeelandă, patru euro în Portugalia și șase euro în Spania. Netflix nu a vorbit de astfel de taxe și în alte țări.
Utilizatorii vor putea, de asemenea, să transfere un profil către un nou cont pentru a-și păstra istoricul de supraveghere și lista salvată.
De asemenea, aceștia vor putea în continuare să vizioneze Netflix de pe dispozitivele personale sau să se conecteze la noile televizoare din hoteluri sau alte locații, folosind coduri de acces unice, a precizat compania.
Măsura vine în contextul în care intensificarea concurenței a început să pună stop creșterii odată neîntrerupte a Netflix.
Anul trecut, Netflix a înregistrat cele mai mari pierderi de abonați din ultimul deceniu. Cu peste 230 de milioane de abonați la nivel mondial, Netflix consideră că peste 100 de milioane de conturi sunt partajate.
Reducerea partajării parolelor nu este singura schimbare de direcție a Netflix din ultima vreme. De asemenea, aceasta a lansat abonamente mai ieftine susținute de publicitate, după ce ani de zile a respins conceptul de reclame pe Netflix.