Atât Mălaimare cât şi ceilalţi membrii ai CNA, au reproşat încălcarea articolului 29, alineatul 1, litera e, din Legea audiovizualului, informează Agerpres. Potrivit acestui articol, comunicările comerciale audiovizuale difuzate de furnizorii de servicii media audiovizuale nu trebuie să aducă ofensă convingerilor religioase sau politice ale telespectatorilor şi radioascultătorilor.
Spotul “Red Bull”, care face referire la Fecioara Maria şi magi, a fost difuzat de posturile de televiziune Prima TV, Pro TV, MTV, Kiss TV, AXN, UTV, National Geografic.
Personajele biblice Iosif şi Maria cu pruncul şi magii, care au următorul dialog:
Mag 1: Bun găsit, Maria şi Iosif! Suntem cei patru magi de la Răsărit şi am venit să ne închinăm pruncului. Maria: Cum adică patru?! În Noul Testament erau doar trei?
Mag: Nu. Acum suntem patru şi aducem aur, tămâie, smirnă şi Red Bull. Maria: Red Bull? Un taur? Uitându-se spre Iosif: dar eu am deja unul!!!
Mag 1, prezentând cadoul (un bax de doze Red Bull): Maria! Red Bull este băutura energizantă. Îţi dă aripi! De unde crezi tu că îngerii le au pe ale lor?. Deasupra acestor personaje, un grup de îngeraşi, cu câte o doză de Red Bull în mână, se mişcă veseli cântând “Aleluia!”.
De asemenea, CNA a interzis difuzarea unui spot radio pentru oferta ING de refinanţare a creditelor.
Analizând o reclamaţie de la Autoritatea Naţională de Comunicaţii Media Electronice Budapesta, membrii CNA au constatat violenţa pentru promo-urile pentru producţii cinematografice şi ora de difuzare nepotrivită, care încalcă prevederile articolelor 24, alineatul 1, şi 15, alineatul 1 din Codul audiovizualului.