Modelul actual de exploatare al conţinutului video oferit gratuit publicului larg este bazat în mare parte pe grila lineară a posturilor de televiziune ? atât generaliste cât şi de nişă. Internetul, ca un nou canal media cu o forţă de penetrare din ce în ce mai mare, are posibilitatea de a oferi publicului larg un alt mod de a viziona gratuit conţinut video. Telespectatorul nu mai are un singur interval orar în care poate viziona un anumit film sau conţinut similar, ci chiar 30 de zile, se arată într-un comunicat remis Antena3.ro.
Modelul "Free Online" face translatarea modelului de business al televiziunii clasice pe Internet, fiind deja aplicat în ţările Europei de Vest şi în Statele Unite ale Americii. În Romania, modelul nu este încă unul limpede în agenţiile de publicitate, fiind încă în faza de "discovery". MEDIAdirect a reuşit să asambleze, în ultimii doi ani, contextul necesar care să suporte traficul necesar pentru a evita blocaje în infrastructura reţelelor care deservesc utilizatorul final.
Compania Direct One S.A., care deserveşte transportul de date al platformei de streaming MEDIAdirect, a pus bazele primei Reţele Dedicate de Distribuţie de Conţinut din România, încercând să ofere astfel utilizatorului final, indiferent de terminalul pe care îl utilizează (telefon mobil, laptop, desktop, televizoare conectate ş.a.m.d.), o experienţă video de calitatate şi, mai ales, accesibilă celor care dispun de o conexiune de Internet de cel puţin 2 Mbps.
Daca în acest moment Direct One deţine şi operează o infrastructură de telecomunicaţii care poate să susţină până la 200.000 de conexiuni paralele pentru livrarea de conţinut video la nivel naţional, până în 2013 se pregăteşte susţinerea a 800.000 de conexiuni paralele Full High Definition. Infrastructura CDN a Direct One este bazată pe tehnologia IP NGN de la CISCO şi este prima de acest tip din Europa Centrală şi de Est.
TURN DIGITAL, parte a grupului de firme Direct One ? MEDIAdirect şi pionier în industria de digital media şi video advertising, implementează translatatarea modelului de business din televiziunea clasică către Internet. Marile agenţii de publicitate şi case de media din România au reacţionat pozitiv vizavi de acest nou model de business. ?Este un proiect ambiţios şi cu un mare potenţial de dezvoltare. Aşa va arăta probabil televiziunea viitorului, conţinut media livrat la cerere prin intermediul Internetului. Felicitări iniţiatorilor şi mult succes în continuare!?, a declarat Emil Maican, Media Buying Director Universal McCann Romania.
?Este cel mai interesant proiect din peisajul românesc de on-line din ultimul an. Această platformă de Video-on-Demand introdusă de MEDIAdirect deschide posibilităţi nebănuite atât pentru proprietarii de Content, cât şi pentru advertiseri", a completat şi Teddy Dumitrescu, President & CEO Publicis Romania.
Majoritatea celor care formează ecosistemul mass media sunt conştienţi de câţiva ani de importanţa aparitiei exploatarii video pe internet. Problema era definirea modelelor care să facă în sfârşit diferenţa faţă de piaţa de bannere şi să vina, pe lângă piaţa TV "Free To Air", cu o valoare adăugată reală pentru media planning-ul din agenţii. Astfel, nume importante din industria de media şi publishing ca Adevarul, Antena 3, Hotnews.ro, Prima TV, Cinemagia.ro sau Realitatea TV, au iniţiat în colaborare cu MEDIAdirect proiecte care implică conţinut video ?Free Online?.
?Parteneriatul cu Media Direct & TURN DIGITAL ne oferă posibilitatea să valorizăm într-o mai mare măsura contentul video pe care îl produce Antena 3. Câştigăm toţi din această asociere, dar în special vizitatorii site-urilor noastre care dispun acum de o ofertă multimedia îmbunătăţită, un serviciu accesabil gratuit şi la o calitate excelentă de vizionare. Noua secţiune de filme care pot fi vizionate gratuit şi legal pe site-ul antena3.ro înseamnă intrarea într-o altă etapă de colaborare cu Media Direct, un experiment care sperăm să producă rezultatele aşteptate?, a declarat Rares Anita, New Media Project Manager Antena 3.
Antena3.ro