Domnule Dan Marinescu, redactor sef al ziarului Adevarul,
Pe data de 31 iulie, in cotidianul pe care il conduceti, a aparut un articol cu titlul “Televiziunile noastre expirate”, semnat de reputatul analist media Petre Barbu, care scrie cu satisfactie despre scaderea numarului de telespectatori la posturile importante de televiziune in 2015, comparativ cu 2014. Foarte grav este ca autorul precizeaza, bazandu-se pe date de audienta false, ca postul generalist al Intact Media Group, Antena 1, este pe locul al treilea in topul audientelor, dupa Pro TV si Kanal D, luand in considerare urmatoarele coordonate: target National, interval orar 19,00 – 24,00, perioada 1 ianuarie – 15 iulie 2015. De asemenea, autorul Petre Barbu a reluat aceeasi informatie, scriind la fel de tendentios, si in revista Forbes.
Antena Group solicita de indata rectificarea acestor date eronate: pe coordonatele mentionate de autor, Antena 1 este pe locul al doilea in clasament, conform tabelului de mai jos. Publicarea unor informatii evident gresite aduce grave prejudicii de imagine Antenei Group, mai ales ca mistificarea datelor este creditata de jurnalistul Petre Barbu, semnatarul articolului.
Mai mult decat atat, niciuna dintre datele publicate de ziarul Adevarul in articolul la care ne referim nu este reala si ne referim aici la toate televiziunile mentionate in articol. O singura cifra corespunde adevarului, si anume cresterea Antenei 3, mentionata in ultimul paragraf. Datele nu corespund targetului mentionat, National, si nici intervalului prime time 19:00-24:00 si nici perioadei 1 ian-15 iulie 2015 vs. perioada similara.
Tot in Adevarul, in primul paragraf, Petre Barbu spune ca datele sunt calculate pe prima jumatate a lui 2015, mentionand apoi ca e vorba de perioada 1 ianuarie – 15 iulie. Am vrea sa precizam ca prima jumatate a anului este cuprinsa intre lunile ianuarie-iunie . Acelasi ton confuz privind cifrele si datele exacte a fost pastrat pe durata intregului articol.
Va multumim pentru intelegere si speram ca veti dispune indata rectificarea greselilor,
Echipa de Comunicare Intact Media Group