Alte posturi însă, cum este şi cazul Antenei 1 şi Antenei 3, cu audienţe mult mai mari, sunt retransmise gratuit. Criteriile privind audienţele şi cotele de piaţă nu par să conteze pentru cablişti.
Site-ul mediaddict.ro a publicat o simulare a preţurilor plătite de principalele firme de cablu pentru retransmisia posturilor TV. Platforma RCS RDS are aproximativ 4.000.000 de abonaţi.
Conform celor de la mediaddict.ro, cei de la RCS-RDS plătesc anual în jur de 13 milioane de euro pentru trei posturi din grupul CME. Este vorba de Acasă TV, Pro Cinema şi Sport.ro.
Acasă TV, retalează mediaddict.ro, aduce grupului CME suma de 3.360.000 de euro, doar de la RCS-RDS. Posturile Pro Cinema şi Sport.ro aduc fiecare câte 4.800.000 de euro, în condiţiile în care posturile Intact - Antena 1, Antena 3, Euforia şi GSP TV - au avut în primul trimestru al acestui an o cotă de piaţă mai mare decât posturile CME.
Posturile CME
Acasă TV
- 7 eurocenţi/abonat/lună
- 3.360.000 euro pe an pentru 4 milioane de abonaţi
Pro Cinema
- 1 eurocent/abonat/lună
- 4.800.000 euro pe an pentru 4 milioane de abonaţi
Sport.ro
- 1 eurocent/abonat/lună
- 4.800.000 euro pe an pentru 4 milioane de abonaţi
Cele mai scumpe canale TV sunt Travel din grupul Discovery, Eurosport 2, National Geographic, Animal Planet şi TV 1000, posturi de televiziune care atrag o audienţă mult mai mică decât canalele grupului Intact, se arată în tabelul publicat de mediaddict.ro.
Oficialii Romtelecom, companie care deţine Dolce şi Next Gen, susţin că au periodic negocieri cu furnizorii.
"Plătim pentru conţinutul primit de la grupul Intact. (...) Suma este la nivelul preţurilor de pe piaţă pentru conţinut similar şi este rezultatul negocierilor dintre părţi", spun reprezentanţii Romtelecom.
Conform Mediaaddict.ro, coloana a patra verticală reprezintă cam cat abonaţi are RSC&RDS şi suma anuală plătită posturilor, în baza taxei din coloana a treia, care reprezintă suma platită, pe lună, per abonat pentru respectivul post retransmis.