Rețeaua de socializare a creat un post special și a angajat o persoană care să se ocupe de ”împrietenirea” cu jurnaliști și organizații de știri. Noul angajat se va ocupa, de asemenea, de crearea de ”evenimente” centrate pe jurnalism.
Persoana care se va ocupa de această nouă abordare este Vadim Lavrusik, un fost jurnalist, care a ocupat, până la această mutare, postul de manager al comunității pentru site-ul Mashable, o pagină web pentru știri din domeniul high tech.
Având peste o jumătate de miliard de utilizatori, Facebook a devenit cea mai populară metodă de a păstra legătura cu prietenii sau familia pe Internet, dar a pierdut teren în fața Twitter sau Tumblr în ceea ce privește utilitatea ca instrument de colectare și distribuire a articolelor de știri.
Lavrusik a atras atenția celor de la Facebook prin blogul său în care explica modul în care jurnaliștii ar putea beneficia de pe urma instrumentelor de distribuție și promovare puse la dispoziție de site-ul de socializare. Iar Facebook se va putea bucura de succesul pe care l-a cunoscut și Twitter în acest domeniu.
Rețelele de socializare, în special Twitter, au reprezentat importante surse de informare în timp real pentru milioane de oameni în cazul mai multor evenimente majore, asemenea cutremurului din Japonia sau revoltele populare din Africa.