Mai jos vă prezentăm reclame din a doua categorie, cele care pot schimba moduri de gândire şi culturi. Printre acestea se numără celebra campanie „Keep calm and carry on” şi campania Benetton care a umanizat persoanele contaminate cu HIV.
Toate reclamele pe care vi le prezentăm mai jos au un singur lucru în comun: au schimbat modul în care gândim.
Keep Calm and carry on (1939) - Compania a fost concepută de Guvernul britanic pentru a fi distribuită în cazul invaziei naziste. Reclamele nu au apucat să fie folosite la momentul respectiv, dar au devenit extrem de populare în anul 2008, când a început criza economică.
A Diamond Is Forever (1947) - Acest slogan a schimbat pentru totdeauna conceptul de „logodnă” şi a fost sursa de inspiraţie pentru un film cu James Bond.
.
Think Small (1959) - Reclama prin care Volkswagen a revoluţionat lumea auto.
Benetton Pieta (1992) - Persoanele infectate cu HIV erau marginalizate înainte ca Benetton să lanseze această campanie publicitară. Fotografia îl arată pe David Kirby, pe patul de moarte, înconjurat de familia sa.
Think Different (1997) - Înainte de răspândirea internetului, computerele erau asociate cu oamenii de ştiinţă. Graţie campaniei publicitare Apple, computerele au început să fie privite ca aparate utile tuturor oamenilor, ca unelte ce ne stimulează creativitatea.