Deşi au dezvoltat diverse strategii şi au încercat să strângă bani pentru deputaţi, după dezvăluirile făcute de „National”, rechinii din publicitate au avut parte de un eşec la Cameră, iar acum se pregătesc de o întâlnire cu senatorii, cu speranţa că vor reuşi să modifice Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 25/2013, prin care statul încearcă să stopeze veniturile ilegale din publicitate.
„National” prezintă un document care demonstrează că IAA vrea să introduca din nou intermediarii în relaţia dintre televiziuni şi beneficiarii finali – practică ce generează costuri ascunse şi ofera intermediarilor posibilitatea de a face presiuni asupra radiodifuzorilor.
Potrivit acestui document, IAA vrea să facă câteva modificări.
„Obiectul achizitionarii mentionate la aliniatul 1 va fi platit direct de catre beneficiarul final al publicitatii televizate radiodifuzorului sau, la alegerea beneficiarului final, prin intermediari in mod total transparent al preturilor aplicate de catre radiodifuzor, catre beneficiarul final al publicitatii televizate sau catre intermediarul mandatat de beneficiarul final. Orice rabat sau avantaj financiar, indiferent de natura acestuia, acordat de catre radiodufuzor, trebuie sa figureze pe factura emisa beneficiarului final al publicitatii televizate si transferat integral in mod transparent direct acestuia daca cumpararea se face prin intermediari (sau conform contractului dintre intermediari si beneficiarul final)”.
Rechinii care vor să schimbe legea au intrat în urma cu trei săptămâni în vizorul procurorilor. Aceştia au fost acuzaţi că încearcă să falsifice mai multe contracte, pentru a scăpa de efectele OUG 25/2013.