România se transformă în toamna acestui an într-o destinație #mustsee! MariaComan vă prezintă la Antena3.ro LIVE cine sunt „vinovații” pentru acest lucru. Stăm de vorbă cu Oana Marinescu, directorul de comunicare al Festivalului Internațional George Enescu, festival care a devenit cel mai cunoscut produs al României.
Cum se face trecerea de la Mozart la Folclor și cum se construiește un brand adevărat? Cum se organizează o echipă cu mii și mii de voluntari, care se ocupă de la însoțitul artiștilor de la aeroport la un concert unde totul să decurgă perfect?
Agenda e făcută cu cel puțin 2-3 ani înainte
”Avem o premieră și din premiera internațională - pentru prima oară vom avea concerte împreună cu proiecții multimedia, în cadrul concertului și lucrăm cu doi regizori români: Carmen Vidu și Petrică Ionescu.
Deschim festivalul cu Oedip”, a precizat Oana Marinescu.
Sala Palatului, cu toate îmbunătățirile, nu e potrivită
”Sala Palatului e departe de locul unde ar trebui să fie festivalul. Anul acesta vom avea concerte și la Sala Radio”, a spus Marinescu.
Cât privește biletele, se mai găsesc și acum de vânzare.
București creativ, la Festivalul Enescu
Acum nu este agenda stabilită, dar în 2015 au fost ateliere creative pentru copii.
Vor fi covrigi în semn de cheia sol, pentru că noi colaborăm și cu cafenele, facem meniuri speciale pentru acest festival, a explicat directorul de comunicare al Festivalului George Enescu.
Cei mai mulți turiști, din Germania și Marea Britanie
Probabil prima săptămâna din spectacol va fi în Piața George Enescu și vom difuza în aer liber concertele care vor fi în săli, iar accesul va fi gratis, potrivit Oanei Marinescu.
Aceasta a amintit că turiști vin din toate țările. ”În 2015, au fost oameni din Europa, Germania și Marea Britanie, cei mai mulți. Distribuția pe glob era cuprinzătoare, din peste 30 de țări și inclusiv din America Latină”.
Vom fi cu proiecte multimedia, lucrăm cu un alt fel de Oedip
”Tehnologic, vrem să încurajăm această colaborare. Sunt trei concerte unde lucrăm cu proiecte multimedia, iar efortul financiar e foarte mare, trebuie un ecran imens în Sala Palatului”, a explicat Oana Marinescu.
Tema din acest an e lumina. ”Am vrea să aprindem mai multe lumini în București”, spune Marinescu.
La Festivalul Enescu va fi și o expoziție de matematică și muzică.
Oana Marinescu: E nevoie de voluntari
”În continuarea avem nevoie de voluntari. Dacă mai sunt persoane interesate și vor să aducă o contribuție, noi suntem deschiși”, a explicat directorul de comunicare al festivalului, precizând că este vorba despre oameni care să lucreze pe zona de logistică.
O orchestră ajunge și la 100 de persoane.
Public în creștere, pe segmentul 30-35 de ani
Festivalul George Enescu este pentru toată lumea, să vină toți cei care vor. Emoția care este în sală nu o întâlnești niciunde altundeva, încurajează Oana Marinescu.
În ceea ce privește publicul, din fericire, acesta este într-o continuă transformare.
”În ultimii ani, a scăzut media de vârstă, pe segmentul 30-35 de ani avem public în creștere, ceea ce este extraordinar. Este mixt, și tineri, și bătrâni”, a precizat directorul de comunicare al Festivalului Internațional George Enescu.
Festivalul George Enescu începe în luna septembrie.
Știre inițială
România se transformă în toamna acestui an într-o destinație #mustsee! Ce va face la București unul dintre cei care se află pe lista celor 100 cei mai influenți oameni ai planetei? Cum se face trecerea de la Mozart la Folclor și cum se construiește un brand adevărat? Cum se organizează o echipă cu mii și mii de voluntari, care se ocupă de la însoțitul artiștilor de la aeroport la un concert unde totul să decurgă perfect?
Despre cum se vând mii de bilete în câteva minute, despre cum stă lumea și așteaptă ora fixă a punerii în vânzare a tichetelor.
În general, despre Festivalul George Enescu din această toamnă, cum a devenit el cel mai cunoscut produs al României, cum cultura poate și trebuie să fie pe înțelesul tuturor, despre Bucurestiul Creativ, acel proiect care schimbă centrul Capitalei pe toată perioada toamnei, despre covrigul în formă de Cheia sol, joi, la ora 15.00, la Antena3.ro Live, cu directorul de comunicare al Festivalului, Oana Marinescu.
Emisiunea va fi LIVE pe antena3.ro și Facebook @Antena3Romania.
Antena 3 la lansat joi, de la ora 15.00, un nou proiect, “antena3.ro LIVE, cu Maria Coman”, un format săptămânal de interviuri exclusiv online, care va aborda temele momentului şi le va analiza împreună cu cei în măsură să ofere răspunsuri.
Înregistrările dezbaterilor pot fi găsite și pe canalul de Youtube antena3ro.