Mai mult, potrivit acestui raport, durata de emisie a formatelor s-a mărit, România ocupând locul trei în acest top, după Marea Britanie.
Potrivit datelor prezentate în raport, postul Antena 1 din România este pe primul loc în topul televiziunilor din Europa ca durata de emisie a formatelor analizate, cu 1.939 de ore în 2013, cu 507 ore mai mai mult, comparativ cu situaţia din 2012.
Următoarele pe listă sunt posturile de televiziune Kanal 5 (Danemarca), Channel 4 (Marea Britanie), Antena 3 (Spania) şi Vox (Germania).
Potrivit directorului companiei de audit Madigan Cluff, Michael Cluff, primele 100 de formate europene, provenind de la 84 de televiziuni, însumează 2,93 de miliarde de dolari în 2013.
"În Europa, piaţa veniturilor din publicitate a scăzut, ceea ce explică motivul pentru care încasările din 2013 de pe urma formatelor TV sunt şi ele mai mici cu 3,3%, comparativ cu cele din 2012. În ciuda acestei scăderi, veniturile din 2013 sunt însă mai mari decât cele din 2011", a declarat Michael Cluff, co-autor al acestui raport.
Marea Britanie se află pe primul loc în topul statelor europene privind încasările pe urma formatelor TV, valoarea totală a veniturilor ajungând la suma de 600 de milioane de dolari în 2013, cumparativ cu 677 de milioane de dolari, în 2012.
Următoarea pe listă este Franţa, cu 599 de milioane de dolari în 2013, în timp ce Rusia a încasat 144 de milioane de dolari.