Era dimineaţă şi cei mai mulţi dintre călători dormeau. Niciunul dintre ei nu a ştiut că a trecut aproape de ghearele morţii. Asta până când au simţit smucitura frânei bruşte.
Trenul a oprit la o sută de metri, datorită vigilenţei mecanicului. A contat şi norocul: cablurile rupte de pe şina de cale ferată au încetinit garnitura.
”Îmi aduc perfect aminte, pentru că eram de serviciu. A fost o înfrânare pe care n-am întâlnit-o în viața mea, de 30 de ani angajat la Calea Ferată.
Călătorii care dormeau și erau deja puși în pat s-au lovit de pereții din cabinele în care erau, dar dacă mecanicul nu ar fi fost pe fază și dacă nu ar fi fost rupte cablurile respective, trenul care ieșise din stația din Fetești avea undeva la 50 km/h deja, trenul ar fi intrat direct, în plin”, a declarat Mihai Cantea, președintele Sindicatului Feroviar.
Mecanicul a făcut tot ce a putut în situaţia dată. Locomotivele sunt vechi, revizii se fac după buget, iar totul ţine mai mult de noroc decât de proceduri bine puse la punct.
Bugetul CFR pe 2021 nu a fost aprobat, iar bruma de bani alocată colosului din Transporturi nu ajunge pentru necesităţi.
”Datorită faptului că Guvernul României, Ministerul Transporturilor și Autoritatea de Reformă Feroviară nu au făcut nimic, suntem în situația în care ați văzut și după accidentul la unul din trenuri. Pe la Caransebeș a rămas locomotiva defectă, a venit locomotivă de ajutor, a rămas și ea defectă și cu a treia locomotivă s-a remorcat trenul”, a declarat și Rodrigo Maxim, liderul Sindicatului CFR Călători.
În fiecare zi din această perioadă, din cauza infrastructurii proaste, dar şi a căldurii extreme, garniturile CFR înregistrează întârzieri de ore întregi.