Astfel, producătorii români îşi vor putea vinde marfa direct la magazin, iar intermediarii vor fi scoşi din schemă. Teoretic, asta înseamnă alimente mai ieftine.
Marfa pe care fermierii trebuie să o livreze magazinelor trebuie să fie impecabilă. Agricultorii mureşeni au investit 400 de mii de euro în sere şi de mai bine de un an îşi vând marfa direct pe rafturile hypermarketurilor.
Din păcate, sunt număraţi pe degete producătorii români care colaborează direct cu marile magazine. Aşa se face că şi marfa românească este mai greu de găsit.
Până la finalul anului însă, în toate marile magazine s-ar putea găsi colţul cu produse româneşti. Repezentanţii Ministerului Agriculturii negociază cu oficialii hypermarketurilor şi spun că până la sfârşitul lunii vor avea şi primul contract semnat. Pentru ca marfa să ajungă pe rafturile marilor magazine, ministerul va crea centre de colectare a legumelor din fonduri europene.
Iar beneficiile sunt atât de partea agricultorului, cât şi de partea consumatorilor.
Nu toţi producătorii vor putea să-şi vândă însă marfa marilor magazine. Legumicultorii vor trebui să facă parte din asociaţii de profil şi să livreze constant marfă de calitate.