Premierul Călin Popescu Tăriceanu a precizat în
declaraţia sa de avere că deţine 3 autoturisme Citroen (nu se
specifică modelul, doar anul fabricaţiei: 1955, 1967, 1986) şi un
autoturism Fiat din anul 1966, care este moştenire de familie.
Citroen este o marcă care şi-a dovedit spiritul inovator, şi a
marcat începerea unei noi ere a designului şi a tehnicii
înglobate într-un autoturism, unul dintre cele mai bune
exemple fiind chiar modelul DS din 1955, deţinut în prezent de
premierul Tăriceanu.
Citroen DS 19 Traction Avant a fost lansat la
Salonul Auto de la Paris în 1955. Motorul acestuia dezvolta 75
cai putere, avea 1.911 centimetri cubi şi o cutie de viteze în
patru trepte. Viteza maximă pe care o atingea DS este de 140 de
kilometri pe oră şi consuma 10 litri la suta de kilometri parcurşi.
Inovaţia adusă de Citroen prin DS, în afara formei futuriste
şi aerodinamice pentru acele vremuri (botul maşinii care nu avea
obişnuita mască), a fost suspensia hidropneumatică, revoluţionară,
a acestui model, înălţimea maşinii putând fi reglată
în funcţie de preferinţe. La vremea respectivă, automobilul
a fost foarte bine primit, înregistrându-se nu mai puţin
de 749 de comenzi în numai 45 de minute de la prezentarea ei.
Toate sistemele importante ale maşinii, ca ambreiajul, cutia de
viteze, direcţia, frânele erau pe sistem hidraulic. Citroen DS
avea de asemenea un sistem care doza forţa de frânare în
funcţie de greutatea maşinii şi, dispunea de frâne pe
discuri, o premieră pentru un autoturism de serie.
Adrian Năstase a precizat în
declaraţia sa de avere că deţine un autoturism Mitsubishi din anul
2005, pe care l-a achiziţionat în leasing. Se pare însă
că Năstase are, mai nou, un luxos Chrysler 300c, maşină cu care a
apărut la sediul PSD, la prima şedinţă a conducerii PSD de după
alegerea sa în fruntea Consiliului National al partidului.
Motivul pentru care autoturismul de 50.000 de euro nu apare în
declaraţia de avere a lui Adrian Năstase este faptul că acesta nu
şi-a actualizat-o din anul 2006. Maşina sa cea nouă i-a starnit
invidia chiar şi şefului său pe linie de partid, Mircea Geoană,
care a făcut un comentariu explicit în acest sens: ?Necajiţii
tranziţiei?.
Exită mai multe poveşti despre noua maşină a lui
Adrian Năstase. Unii spun că autoturismul nu-i aparţine, alţii
susţin că o foloşeste de doi ani, dar a ţinut-o ascunsă. Se
spune chiar că această maşină i-a fost facută cadou lui Năstase
de ?un prieten?, că acesta s-a plimbat cu ea pe ascuns aproape
doi ani, iar anul trecut, în decembrie şi-a cumparat-o.
Năstase i-a răspuns însă, pe blogul său, unui ?internaut?,
care-l întreba despre provenienţa maşinii. ?În
termenul legal, voi face publică declaraţia mea de avere în
varianta actualizată. Prefer această soluţie oficială, pentru că
nu vreau să alimentez o discuţie speculativă pe marginea acestui
subiect?, scrie Năstase pe blog.
Chrysler 300c este un autoturism
american de lux, care poate costa între 45.000 şi 50.000 de
euro, în funcţie de dotări. Varianta 6.1L
SRT8, are un motor V8 pe benzină, de 6059 cmc, cutie automată de
viteze, dezvoltă o putere de 425 de cai putere la 6000 de rotaţii
pe minut, şi poate atinge 275 de kilometri la oră, accelerând
de la 0-100 de km/h în 5,2 secunde. Modelul consumă foarte
mult, aproximativ 21 de litri urban şi 9,9 litri la suta de
kilometri, în extraurban.
CE MAŞINI AŢI CONDUS ÎN ULTIMII 8 ANI? COMENTAŢI AICI
Antena3.ro