Elicopterele IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata care au fost pregătite să intervină în Apuseni luni nu au putut desfăşura misiunea din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi condiţii de grivaj, informează MApN, într-un comunicat remis
Mediafax.
Ministerul Apărării Naţionale susţine că "a urmat procedurile conform legislaţiei şi regulamentelor în vigoare".
"Astfel, s-a dispus pregătirea elicopterelor IAR 330 M echipate cu chit MEDEVAC de la Câmpia Turzii şi Gearmata pentru plecarea în misiune. Din cauza condiţiilor meteo nefavorabile, ceaţă densă şi condiţii de givraj, conform cărţii tehnice, elicopterele nu au putut desfăşura misiunea. Executarea unei misiuni în condiţii meteo nefavorabile pune în pericol securitatea personalului şi a aeronavei", precizează MApN.
Conform sursei citate, având în vedere că "zona de cercetare se desfăşura pe o rază destul de mare", ministrul Apărării Naţionale a dispus ca un detaşament din cadrul Batalionului 317 Cercetare de la Cluj să se alăture forţelor de căutare-salvare ale celorlaltor instituţii implicate.
Totodată, ministrul Apărării Naţionale a dispus pregătirea aeronavei de tip C-27 J Spartan echipată MEDEVAC pentru a transporta victimele accidentului de la Cluj la Bucureşti.
MApN, prin Centrul Naţional Militar de Comandă-Nucleu (structura care asigură funcţiile de Centru Operativ în situaţii de urgenţă) a colaborat şi colaborează permanent cu toate centrele operative ale instituţiilor publice centrale şi locale care acţionează în astfel de situaţii, se mai arată în comunicat.
Pilotul Adrian Iovan şi o studentă şi-au pierdut viaţa după ce un avion de mici dimensiuni de tip BN2 la bordul căruia se afla un echipaj medical a aterizat forţat, luni după-amiază, într-o zonă muntoasă accidentată, la peste 1.400 de metri altitudine, la graniţa judeţelor Cluj şi Alba. Pilotul Adrian Iovan a fost găsit încarcerat, iar studenta era în stop cardio-respirator, cu hipotermie severă, nemaiputând fi salvată.