„Am avut o discuţie lungă, de două-trei ore, cu Asociaţia Municipiilor, Asociaţia Oraşelor şi Asociaţia Comunelor, unde cei de la masă au susţinut clar o descurajare a înmatriculării maşinilor second hand în România şi au spus clar: taxare!
Există la nivelul autorităţilor locale o presiune uriaşă la înmatriculări. Era un domn primar la masă şi spunea că vin 40-50 de cereri de înmatriculare de la aceeaşi persoană. Sunt oameni care cu asta se ocupă”, a declarat, marţi, la TVR, ministrul Mediului.
Întrebat dacă pot creşte taxele actuale, ministrul a afirmat: ”Există o posibilitate, dar orice majorare de taxe sau orice taxă nouă trebuie pregătită, conform legii, cu 6 luni înainte, să nu fie cu aplicabilitate de pe o zi pe alta. Dacă se va ajunge la o astfel de decizie şi, din ce am înţeles de la unii reprezentanți ai autorităţilor locale, dânşii vor susţine (n.r. majorarea taxelor) în interesul localităţilor pe care le conduc, în interesul municipiilor”.
La începutul acestei luni, ministrul Mediului, Tánczos Barna, declara că în 2022 nu va fi implementată o taxă auto, o taxă de mediu sau o taxă de primă înmatriculare.
„În 2022 sigur nu va exista o taxă auto, taxă de mediu sau taxă de primă înmatriculare. Printre altele, din acest motiv, de câteva săptămâni bune lucrăm la eficientizarea programului Rabla.
Săptămâna aceasta se finalizează programul Rabla pentru versiunea 2022-2024. Am promis asociaţiilor de profil o predictibilitate”, a afirmat ministrul Mediului.
Acesta a precizat că în prezent există măsuri de încurajare a celor care doresc să cumpere autoturisme noi.
„În momentul de faţă nu există măsuri de descurajare, există măsuri de încurajare a celor care vor să cumpere maşini noi, inclusiv pentru a susţine industria autohtonă, producţia autoturismelor din România”, a transmis atunci Tánczos Barna.
Ministrul Mediului: ”Sunt mai multe maşini second hand înmatriculate în România decât maşini noi”
La finalul anului trecut, ministrul Mediului vorbea despre majorarea unor taxe pentru mașinile vechi și foarte poluatoare, întrucât în România există mai multe mașini second hand, decât noi. La negocierea Planului Naţional de Redresare şi Rezilienţă, Comisia Europeană a impus României să scoată din circulaţie, până în 2026, un sfert de milion de autovehicule vechi şi poluante.
„Deci degeaba investim noi foarte mult şi venim din partea statului cu acest sprijin către cei care cumpără maşini noi, dacă pe partea cealaltă înmatriculările se fac la liber. De aceea propun şi colegilor mei din coaliţie să avem în balanţă cele două măsuri: de stimul pentru maşinile noi şi de descurajare. Descurajarea se face ori prin majorare de taxe, ori prin taxă nouă.
Guvernul a spus că nu vom introduce taxe noi, rămâne varianta ca anumite taxe existente, în cazul maşinilor vechi şi foarte poluatoare, să fie majorate. Noi va trebui să avem un parteneriat cu autorităţile publice locale, că acolo se plătesc taxele pe autoturisme şi să găsim o modalitate de a descuraja înmatricularea maşinilor mai vechi”, a declarat Tanczos Barna.