Mulţi dintre câştigători sunt cunoscuţi pentru relaţiile lor cu partidul de guvernământ dar şi pentru nenumăratele contracte cu statul român.
Autostrada Nădlac-Arad şi drumurile de legătură au fost împărţite în două şantiere şi date pentru execuţie mai multor firme.
Primii 22 de kilometri vor fi proiectaţi şi construiţi de consorţiul româno-portughez Romstrade - Monteadriano Engenharia e Construcao. Romstrade este deţinută de omul de afaceri Nelu Iordache, iar a doua bucată din autostrada Nădlac-Arad va fi făcută de o companie germană.
A treia porţiune din autostrada Deva-Orăştie, a fost câştigată de o firmă italiană, iar ultimul lot de 17 kilometri, de asocierea italiano-română, Astaldi-Euroconstruct Trading '98-Astalrom.
Astaldi Spa Italia este de ani de zile una din companiile cu lucrări constante, de ordinul sutelor de milioane de euro, plătite din bugetul României. Firma nu a avut însă cele mai bune recomandări din străinătate, după ce mai multe guverne şi companii au reziliat contractele cu Astaldi. În România a avut zeci de proiecte şi mereu a fost acuzată că a lucrat prost şi a întârziat.
Despre patronii firmei Euroconstruct, Dan Besciu şi Sorin Vulpescu, s-a spus că sunt "noii regi ai asfaltului", după Dorinel Umbrărescu. Aceştia au câştiat în ultimii ani peste 15 contracte grase cu statul român.
Coridorul IV paneuropean începe din Germania, la Nurenberg, şi continuă pe ruta Praga-Viena-Bratislava-Budapesta. În România, traseul trece prin Nădlac, Arad, Deva, Orăştie, Sibiu, Bucureşti, Feteşti şi Constanţa, ruta continuând până la Istanbul.