Antena 3 CNN Actualitate Magistrala de metrou Drumul Taberei va fi deschisă în câteva zile, după o inaugurare așteptată de nouă ani

Magistrala de metrou Drumul Taberei va fi deschisă în câteva zile, după o inaugurare așteptată de nouă ani

Silvia Țigănilă
1 minut de citit Publicat la 19:15 08 Sep 2020 Modificat la 19:15 08 Sep 2020
o_1ehn5nskr1gdp1phb15e5ddd1psbb.jpg
Sursa foto: Hepta

Potrivit unor surse, linia de metrou va fi dată în folosință cel târziu pe 15 septembrie. Lucrările la magistrala M5 de metrou pe ruta Eroilor - Drumul Taberei au început în 2011.

Linia 5 de metrou va avea o lungime totală de 6,7 kilometri, zece staţii şi un depou, situat la staţia Valea Ialomiţei.

Linia 5 de metrou are 10 stații 

Lucrările la Magistrala 5 de metrou au început în 2011 și aveau termen inițial de finalizare 2015, iar ultimul termen înaintat de autorități a fost iunie 2020.

Din nefericire, o nouă întârziere românească a făcut ca termenul să fie imposibil de realizat.

Metroul din Drumul Taberei, amânare cu scuze

Din păcate, termenul asumat, neforțat, de către antreprenori, consultanți și beneficiari, anume darea în folosință cu călători la 30 iunie 2020 nu poate fi respectat. Vreau să-mi cer scuze în numele celor 17 miniștri și opt directori generali care au condus MT și Metrorex din 2011 până în prezent”, a spus atunci ministrul Transporturilor, Lucian Bode.

Magistrala de metrou Drumul Taberei are o capacitate maximă 100.000 de călători pe oră în ambele sensuri. 

Stațiile sunt dispuse la o distanță de aproximativ 600 de metri, spre deosebire de rețeaua veche, la care distanța dintre stații măsoară peste un kilometru.

Magistrala 5 de metrou, Secţiunea Râul Doamnei - Eroilor (PS Opera), inclusiv Valea Ialomiţei, are aproape 7 kilometri lungime şi este compusă din 10 staţii de metrou şi un depou (Râul Doamnei, Constantin Brâncuşi, Valea Ialomiţei, Romancierilor, Parc Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor 2). 

Valoarea proiectului de metrou Drumul Taberei-Eroilor depășește 3 miliarde de lei. Este cea mai importantă lucrare de infrastructură din București din ultimii 30 de ani.

Magistrala M5 va permite circulaţia trenurilor şi la un interval de 90 de secunde. 

Citiți și:

O nouă întârziere la metroul din Drumul Taberei: ”De când îl aștept mi-a murit și soțul”

×
Etichete: Metrorex metrou
x close