"Luni se încheie cu totul", a spus Şova, după un eveniment organizat de Camera de Comerţ Româno-Britanică, răspunzând unei întrebări.
Ministrul a precizat că în prezent sunt discutate ultimele detalii privind rezilierea acordului şi că suma despăgubirilor către Bechtel a fost deja stabilită, urmând să fie comunicată oficial luni, informează Mediafax.
Şova a afirmat că singura posibilitate pentru continuarea proiectului este parteneriatul public privat sau concesiunea. El a adăugat că va fi utilizată probabil a doua variantă.
Oficialul a mai spus că a discutat cu 4-5 companii de construcţii mari la nivel internaţional interesate să participe la acest proiect. După încheierea contractului cu Bechtel, va fi realizat un nou studiu de trafic, care să ilustreze situaţia actuală pe respectivul traseu.
"Avem cinci părţi din autostradă neterminate. Trebuie să le licităm şi să le construim în acelaşi timp, pentru că nimeni nu va fi interesat doar de o singură parte. Asta va fi o mare problemă, să construim în acelaşi timp cele cinci părţi", a precizat ministrul.
Proiectul autostrăzii Braşov-Borş, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat în 2003 şi început în 2004, în baza unui contract de 2,2 miliarde de euro încheiat cu Bechtel, care trebuia executat până cel târziu în 2012.
Proiectul în valoare de 415 kilometri a fost derulat într-un ritm lent. Până în prezent, au fost executaţi doar 52 de kilometri.