La primăvară încep lucrările la magistrala cinci de metrou. Deocamdată se va lucra doar pentru tronsonul dintre Universitate şi Drumul Taberei. Lucrările vor dura doi ani şi jumătate însă călătorii vor putea să folosească metroul abia peste cinci ani, când vor fi şi staţiile funcţionale.
Vor fi 12 staţii. Universitate, Cişmigiu, Haşdeu, Eroilor, Academia Militară, Orizont, Favorit, Drumul Taberei 34, Parc Drumul Taberei, Romancierilor, Brâncuşi. Patru consorţii licitează construirea tunelului. Câştigătorul, care ar putea fi selectat începutul anului viitor, trebuie să înceapă în martie săpăturile şi să termine tunelul în cel mult 30 de luni.
Nu s-au licitat încă staţiile Cişmigiu şi Universitate. Şefii Metrorex şi ai primăriei generale s-au gândit să construiască concomitent un pasaj rutier deasupra tunelului de metrou, care să preia traficul rutier de la Operă la Calea Moşilor. Însă Metrorex aşteaptă ca primăria să găsească bani.
850 de milioane de euro costă metroul de la Universitate în Drumul Taberei. Metrorex are banii de la Banca Europeană de Investiţii.
Când va fi gata, mii de bucureşteni îşi vor putea lăsa maşinile acasă.
Magistrala cinci e mult mai lungă, de fapt. Din Pantelimon până în Drumul Taberei. Însă Metrorex nu are bani decât pentru jumătate. Pentru construirea tronsonului de la Pantelimon la Universitate încă se caută fonduri.
Lucrările pentru magistrala cinci a Metrorex vor începe la primăvară