Bechtel a făcut greşeli de proiectare şi execuţie, pe tronsonul Câmpia Turzii-Gilău, al autostrăzii Transilvania. Aceasta este concluzia unui control efectuat la solicitarea Companiei naţionale de Autostrăzi. Mai mult chiar, defecţiuni în execuţie au determinat alunecări de teren pe aproape 40 de kilometri. Autorităţile dau asigurări că greşelile pot fi remediate şi că nu vor duce la întârzieri. Costurile suplimentare şi pagubele nu au fost deocamdată estimate. Cert e însă că vor fi suportate de Bechtel.
Primii kilometri din Autostrada Transilvania, între Câmpia Turzii şi Gilău, au fost daţi pentru circulaţie în urmă cu două săptămâni. Şoseaua are însă deja nevoie de reparaţii. Asfaltul a început să se crape iar multe sectoare ale construcţiei au început să se surpe. În urma verificărilor cerute de Compania Naţională de Drumuri, verdictul a fost tranşant: lucrările sunt făcute de mântuială iar 36 de kilometri trebuie refăcuţi.
Problemela au apărut după ce Bechtel a schimbat de câteva ori traseul autostrăzii, dând mari bătăi de cap autorităţilor care au fost nevoite să exproprieze suparefeţe mari de teren. Acum, după ce a fost turnat asfaltul pe primii kilometri, trebuie începute şi reparaţiile. Costul acestora nu poate fi încă estimat şi este posibil ca între timp să mai apară şi alte probleme.
?Responsabilitatea reparării acestor greşeli aparţine intergral firmei Bechtel iar remedierea va avea loc pe banii constructorului?, a declarat Ştefan Sobotca, purtător de cuvânt CNADN.
În replică, partea americană invocă faptul că statul român nu a oferit la timp bani pentru lucrări. Proiectul de construcţie a autostrăzii Transilvania, pe traseul Braşov-Borş, a început în 2004. Ca urmare a deselor întârzieri, termenul de finalizare a autostrăzii, stabilit iniţial pentru anul 2012, a fost prelungit cu un an. Însă este probabilă că şi acesta să fie depăşit.
Antena 3