"Noi, ANAF-ul, suntem într-un plin proces de modernizare. Digitalizarea de care se vorbeşte foarte mult este doar o mică parte din ceea ce vrem să facem la ANAF, din viziunea pe care o avem pe termen mediu şi lung şi cred că drumul pe care ANAF-ul a pornit este drumul corect şi pe care trebuie să îl continuăm. Dar pentru a face acest lucru am nevoie de sprijinul dumneavoastră (mediul de afaceri, n.r.), agenţii economici oneşti, a fi alături de noi, a ne sprijini, a ne spune unde greşim şi să încercăm să realizăm într-adevăr acest parteneriat pe care îl dorim cu toţii.
S-a vorbit aici foarte mult şi nu numai aici, de fiecare dată când ne întâlnim, de predictibilitate, că e fiscală sau că e de altă natură. Da, şi eu îmi doresc o predictibilitate fiscală, pentru că suntem şi noi o victimă, la fel cum sunteţi şi dumneavoastră, a schimbărilor legislative. Să nu credeţi că nouă ne este uşor tot timpul să se modifice legile şi să fii obligat, astăzi, să analizezi o speţă într-un mod, mâine în alt mod.
Şeful ANAF: Îmi doresc predictibilitate fiscală
Dar tot împreună putem să realizăm şi această deziderat la care dorim toţi să ajungem, la un Cod fiscal, un Cod de procedură fiscală care să nu se schimbe cel puţin doi ani de zile. Dumneavoastră trebuie să aveţi un plan de business corect, noi să ştim exact ce să urmărim şi ce să facem", a afirmat Lucian Heiuş, într- dezbatere de specialitate.
Acesta a precizat că mediul de afaceri din România corect trebuie să colaboreze cu autorităţile pentru a preîntâmpina concurenţa neloială a altor firme care creează prejudicii prin evaziune fiscală sau muncă "la negru".
Citiţi şi: Sumele încasate nejustificat de ANAF, restituite în cel mult cinci zile