Update: Preşedintele Klaus Iohannis afirmă că decizia Senatului în cazul Legii educaţiei 'riscă să afecteze verificarea imparţială a acuzaţiilor de plagiat'.
Şeful statului subliniază că, în cazurile în care există indiciile unor plagiate, este nevoie de verdicte clare, realizate după criterii transparente. "Decizia de astăzi a Senatului riscă să afecteze verificarea imparţială a acuzaţiilor de plagiat, care au devenit tot mai dese în ultimii ani. Este cel puţin suspectă graba cu care s-a acţionat pentru modificarea Legii educaţiei, fără o discuţie pe fond, într-un moment în care toată lumea aşteaptă integritate şi performanţă", a scris Iohannis, luni, pe Facebook.
Senatul a respins, în şedinţa plenului de luni, cererea de reexaminare a preşedintelui Klaus Iohannis referitoare la Legea pentru aprobarea OUG 4/2016 privind modificarea Legii Educaţiei Naţionale 1/2011 prin care a fost reglementată funcţionarea şcolilor doctorale şi a adoptat, în calitate de Cameră decizională, actul normativ în forma iniţială.
Potrivit raportului comisiei, modificarea Legii Educaţiei prevede crearea unui mecanism privind desfăşurarea învăţământului la nivel doctoral, clarificarea şi etapizarea acţiunilor de emitere a diplomelor şi titlurilor la nivel universitar, stabilirea atribuţiilor privind procedurile şi etica la nivelul învăţământului.
"Reanalizând legea în raport cu obiecţiile prezentate în cererea de reexaminare, membrii comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi, menţinerea legii în forma adoptată iniţial şi respingerea cererii de reexaminare", se arată în raport.
Ştire iniţială: Senatul a respins cererea de reexaminare la legea care reglementează plagiatul. Prin modificările aduse Legii Educației, CNATDCU este scos din joc și responsabilitatea analizării lucrărilor de doctorat revine direct universităților.
Cu 90 de voturi pentru 6 abțineri și 12 împotrivă, senatorii au respins cererea de reexaminare a președintelui Klaus Iohannis.
"Reanalizând legea în raport cu obiecţiile prezentate în cererea de reexaminare, membrii comisiei au hotărât, cu majoritate de voturi, menţinerea legii în forma adoptată iniţial şi respingerea cererii de reexaminare", se arată în raportul Comisiei de Educație din Senat.