Locomotivele care au un sistem de accelerare automat sunt adevărate bombe cu ceas și pun în pericol atât viața călătorilor, cât și a angajaților CFR.
Tragedia de la Galați ar fi putut să fie evitată, însă recomandările transmise de AGIFER au fost complet ingnorate.
În anul 2016, în comuna Bârsești, a avut loc un accident asemănător celui din Galați, iar cauza incidentului a fost, conform AGIFER, un dispozitiv care a dus la accelerarea trenului.
Totodată, conform raportului apărut în 2017, AGIFER a recomandat scoaterea din uz a acestor locomotive, fapt care nu s-a întâmplat, pentru că trenurile au fost scoase din circulație doar pentru o perioadă scurtă de timp.
Citește și: Locomotivele electrice mergeau cu 140 km/h în România, în urmă cu jumătate de secol
La acel moment, AGIFER a recomandat ca dispozitivele periculoase să fie înlocuite cu alte simulatoare, însă, din cauza subfinanțării, îndemnul a fost ignorat.
Mai mult, CFR a decis, în acea perioadă, să instaleze dispozitivele într-un mod diferit, astfel încât să nu mai reprezinte o problemă.
Cu toate acestea, de-a lungul timpului, au fost înregistrate mai multe accidente provocate de aceste dispozitive defecte, care au capacitatea de a accelera locomotiva cu până la 70 de km/h.