Pacienții români sunt foarte nemulțumiți de modul în care se desfășoară lucrurile în spitalele publice din țară. Principalele motive pentru care există aceste nemulțumiri sunt lipsa curățeniei și faptul că trebuie să își cumpere singuri tot felul de medicamente sau obiecte sanitare care, în mod normal, ar trebui să le fie puse la dispoziție de spital.
Astfel, potrivit unui studiu realizat de Observatorul Român de Sănătate, 8 pacienţi din 10 sunt mulţumiţi sau foarte mulţumiţi de activitatea şi implicarea medicului care i-a îngrijit dar şi că 21% din spitale arată zero interes pentru părerea pacienţilor- în cazul acestora nefiind completat nici măcar un chestionar de satisfacţie.
„Este îngrijorător de mic numărul de spitale care introduc datele de contact ale pacienţilor în platforma electronică a CNAS pentru ca pacienţii să primească prin SMS chestionarul de satisfacţie. 21% din unităţile sanitare nu au introdus în sistem nici măcar un pacient, iar 82% au introdus datele de contact pentru mai puţin de 5% dintre pacienţii externaţi. Doar 64 de spitale au avut un număr suficient de chestionare completate pentru a obţine rezultate relevante statistic şi au fost incluse în topurile pozitive din acest raport. 277 spitale nu au avut suficiente chestionare completate. Din cauza netransparenţei şi lipsei de implicare a managerilor, este imposibilă măsurarea statistic relevantă a satisfacţiei pacienţilor din aceste spitale“, se arată în raportul trimis de Observatorul Român de Sănătate.