S-a întâmplat în 2020 când soţia şi cei doi copii ai unui bărbat care a murit de Covid-19 au dat în judecată Spitalul Municipal Carei şi un angajat al instituției.
Astfel, familia bărbatului a cerut daune morale în valoare de 300.000 de lei pe motiv că nu au putut vorbi cu soțul, respectiv tatăl, în ultimele clipe ale vieții lui, iar după deces familia a primit cadavrul unei femei, bărbatul fiind înmormântat de o altă familie.
"A solicitat de fiecare dată să poată vorbi telefonic cu el sau măcar să le audă vocea pentru a-l încuraja şi a-i spune că îi sunt alături în aceste momente dificile, însă, de fiecare dată li s-a promis că vor vorbi cu el, însă nu au reuşit nici măcar să îi audă vocea sau el să-i audă pe ei, deoarece nu le-a fost facilitată convorbirea telefonică”, a arătat avocatul familiei în proces.
În 14 septembrie, familia a fost anunțată că bărbatul a murit, iar pentru identificarea cadavrului și ridicarea decedatului au primit data de 18 septembrie.
În acest timp, îngrijitorul din cadrul spitalului Municipal Carei, responsabil de curățenie şi eliberarea cadavrelor a încurcat corpurile neînsuflețite, bărbatul decedat fiind predat unei alte familii.
"Pierderea soțului şi a celui care le-a fost tată, urmată de încurcarea cadavrelor le-a cauzat traume de ordin psihic grave şi retarde, manifestate în prezent”, a arătat avocatul familiei reclamante în proces.
Cele două familii implicate în acest incident grav au depus plângeri în urma cărora s-au deschis două dosare penale, care însă au fost ulterior clasate, notează ziare.com.
În acest context, Tribunalul Satu-Mare a admis recent în parte solicitarea familiei bărbatului decedat și a dispus achitarea, de către îngrijitor și spital a unor daune morale de 15.000 de lei, câte 5.000 de lei pentru fiecare dintre reclamanți.