Un restaurant din Constanța care fura clienții la cântar, a fost închis temporar și amendat cu 32.000 de lei, de inspectorii ANPC.
"Acestora li s-au adăugat măsura opririi temporare a prestării serviciilor, precum și cea a opririi definitive de la comercializarea și retragerea din circuitul consumului uman a produselor alimentare neconforme.
De asemenea, comisarii ANPC au propus măsura încetării practicilor comerciale incorecte și, din cauza abaterilor repetate față de cele înregistrate la precedentul control din luna iunie 2023, tot în cadrul Comandamentului, au propus închiderea temporară a unității pentru o perioadă cuprinsă între 6 și 12 luni”, se arată în comunicat.
Citește și: Prețul astronomic al unei singure clătite, pe plajă, în Mamaia. Vânzătorii ajung să facă o avere
Printre deficiențele constatate se numără utilizarea unor materii prime, produse sau proceduri nesigure, neconcordanțe între gramajele preparatelor finite înscrise în lista meniu și cele rezultate în urma cântăririi produselor, în sensul lipsei la gramaj, în toate cazurile, în defavoarea consumatorilor, folosirea unor materii prime sau a unor preparate în afara datei limită de consum, folosirea unor produse cu acumulări de gheață și arsuri de congelare, improprii consumului uman și utilizarea unor materii prime sau semipreparate fără elemente de identificare
"Credeam că furtul la cântar a rămas departe"
"Sincer, credeam că furtul la cântar a rămas departe, în trecutul comerțului românesc. Dar, iată că varianta italienească a acestuia își face loc din nou. Pot înțelege orice, dar nu pot accepta produse sau servicii care pun în pericol sănătatea, viața și, de ce nu, interesele economice ale consumatorilor. Dacă li s-ar fi întâmplat o situație de același gen administratorilor locației, probabil aceștia ar fi țipat ca din gură de șarpe, dar în italiană”, a declarat Horia Constantinescu, președintele ANPC.