Antena 3 CNN Actualitate Locale Pensionar din Mangalia, înşelat cu 10.000 de euro prin "metoda Covid". Ce mesaj i-au trimis escrocii

Pensionar din Mangalia, înşelat cu 10.000 de euro prin "metoda Covid". Ce mesaj i-au trimis escrocii

Claudia Popovici
1 minut de citit Publicat la 19:02 18 Feb 2022 Modificat la 19:06 18 Feb 2022
Pensionar din Mangalia, înşelat cu 10.000 de euro prin "metoda Covid". Ce mesaj i-au trimis escrocii
Sursa foto: Pexels.com

Infractorii exploatează frica şi incertitudinea create de Covid-19 pentru a înșela cetăţeni nevinovaţi care caută doar să-şi protejeze sănătatea lor şi pe cea a celor dragi.

Aşa a pățit şi un pensionar de 70 de ani din Mangalia care a rămas fără 10.000 de euro după ce a căzut în cursa unor escroci.

Mai exact, unul dintre ei l-a sunat pe bătrân, spunând că e fiul său şi că are nevoie urgent de bani.

Acesta a motivat că este internat în stare gravă în spital cu COVID-19 şi are nevoie de un aparat de oxigen.

Vrând să îşi ajute fiul, bătrânul a făcut tot posibilul şi a făcut rost de banii necesari. În total le-a virat escrocilor nu mai puţin de 10.000 de euro.

Astăzi, Inspectoratul de Poliţie al Judeţului Constanţa a transmis printr-un comunicat de presă, că în urma cercetărilor în cadrul unui dosar penal pentru înșelăciune, poliţiştii de la Mangalia au identificat doi bărbaţi, de 37 şi 26 de ani, bănuiți de comiterea faptei.

Din fericire pentru pensionar, prejudiciul a fost recuperat pe parcursul cercetărilor.

Metode preventive

• În situaţia în care sunteți contactat de o persoană care pretinde că vă este rudă şi solicită sume de bani pentru rezolvarea unor probleme grave, apelați imediat ruda respectivă (pe numărul pe care îl cunoașteți) pentru a verifica aspectele aduse la cunoștință telefonic.

• Nu daţi dovadă de credulitate atunci când sunteți contactat telefonic de persoane care pretind a fi reprezentaţi ai diferitelor firme

• Nu depuneți sume de bani în conturi necunoscute doar ca urmare a unei solicitări telefonice;

• Nu acceptați schimburi de bunuri 

• Nu permiteți accesul în locuință sau curtea imobilului persoanelor necunoscute care se oferă să cumpere diverse bunuri – vor profita de neatenția dv. şi ulterior veți constata că v-au fost sustrase bunuri de valoare sau sume de bani;

• Nu daţi curs solicitărilor venite din partea persoanelor pe care le cunoașteți doar prin intermediul telefonului;

• Nu achitați niciodată sume în avans pentru ridicarea unor premii;

• Nu comunicați niciodată informaţii personale confidențiale (CNP, serie buletin, conturi bancare, parole, etc.);

• Sunați la compania de telefonie mobilă – Departamentul de Relații cu Clienții – verificați veridicitatea promisiunilor;

• Nu furnizați informaţii despre vecinii dumneavoastră și nu primiți în casă persoane necunoscute care pretind că reprezintă instituții, oferă servicii sau vând diverse produse.

• Dacă sunteți victimă a unor astfel de fapte, sesizați imediat Poliţia la numărul unic de urgenţă 112, pentru a fi demarate verificările ce se impun.

×
x close