Antena 3 CNN Actualitate Locale OMD Mamaia, acuzată că a plătit 20.000 de euro pe noul logo al stațiunii, unei firme din Cluj care a luat grafica de pe stock

OMD Mamaia, acuzată că a plătit 20.000 de euro pe noul logo al stațiunii, unei firme din Cluj care a luat grafica de pe stock

Ioana Mircea
2 minute de citit Publicat la 23:08 14 Iul 2023 Modificat la 19:58 15 Iul 2023
New Project (25)
Cum a plătit, OMD Constanța, 20.000 de euro, pe noul logo al stațiunii Mamaia, unei firme din Cluj, care a luat grafica de pe un site Sursa foto: dobrogealive.ro

Update: "Referitor la similitudinea dintre logo-ul propus pentru promovarea stațiunii Mamaia și alte branduri turistice facem următoarele precizări: 

În primul rand, le mulțumim tuturor celor care au sesizat similitudinea. Tocmai din acest motiv am comunicat public forma brandului. 

Valoarea logo-ului nu este de 16.000 de euro, ci de 800 de euro, aproximativ 5% din contract. Restul fondurilor sunt alocate către alte produse și servicii. Brandul înseamnă mult mai mult decât exprimarea sa grafică. 

OMD nu a efectuat încă nicio plată din acest contract. 

Procesul de selectie al logo-ului a cuprins mai multe etape. Am vizualizat mai mult de 9 variante. Am ales una. Din păcate, nu am avut capacitatea necesară de a căuta în diverse surse dacă forma este originală sau nu. Am apelat la profesioniști, tocmai din acest motiv. 

Reluăm procesul de selecție al logo-ului, păstrăm cromatica. Vom aproba această decizie în următoarea ședință AGA. 

Contăm pe sprijinul publicului și al presei, pentru că ne dorim cu toții același lucru: un brand atractiv și original pentru Mamaia. 

În același timp, rugăm reprezentanții presei să corecteze informațiile inexacte care exprimă eronat faptul că OMD a plătit deja pentru identitatea vizuală.", se arată în comunicatul Organizația de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța.

Știrea inițială: Lansarea noii identități de brand a stațiunii Mamaia, a fost anunțată astăzi de Primăria Constanța. Aceasta cuprinde un logo sferic, cumpărat de pe platforma Stock, însoțit sloganul „Unde distracția întâlnește marea”.

Se pare că Organizația de Management al Destinației Mamaia-Constanța a plătit unei firme din Cluj aproape 20.000 de euro pentru noua identitate a stațiunii.

Deși noua imagine a stațiunii trebuia să fie reprezentată prin simboluri originale, logo-ul livrat, a fost cumpărat de către firmă de pe site-urile de stock, platforme care vând la liber imagini vectoriale, de obicei cu prețuri cuprinse între 2 și 20 de dolari.

Citește și: Noul brand turistic al României a fost lansat. Logo-ul, aproape identic cu cel al unei firme britanice

Managerul firmei căreia i-a fost atribuit contractul de identitate de brand a recunoscut că logoul a fost cumpărat de pe site-urile de stock, nu ’realizat’’ așa cum se menționează în descrierea achiziției de pe SEAP.

’’Într-adevăr, acel simbol a fost preluat, dar am lucrat foarte mult la manualul de identitate. Am avut un anumit timp la dispoziție ca să livrăm tot brandingul. Nu pot să vă spun cu cât am cupărat sigla, este confidențial’’,  a declarat pentru ’’Dobrogea Live’ administratorul firmei Blue Sky Advertising, Maria Emanuela Huruială.

Pe de altă parte, OMD Mamaia - Constanța a reacționat și a susținut într-un comunicat că într-adevăr logo-ul a fost luat de pe o platformă de profil.

"Acestea au fost achiziționate de pe o platformă de profil, fără criterii de exclusivitate, urmând ca toate drepturile să fie transferate Organizației de Management al Destinației (OMD) Mamaia-Constanța. Totodată, subliniem faptul că acest element grafic a stat la baza construirii identității vizuale a OMD Mamaia-Constanța, urmând să fie declinat în scopul promovării stațiunii.

Conform documentelor depuse în procesul de achiziții publice, societatea Blue Sky Advertising SRL are experiență în construirea identității vizuale și a promovării unora dintre cele mai mari festivaluri din România", a precizat OMD Mamaia - Constanțapotrivit dobrogealive.ro.

×
Etichete: Mamaia logo Cluj
x close