Una dintre cele mai mari investiţii în infrastructura feroviară din judeţul Botoşani zace acum nefuncţională și îngropată în bălării. Începute în 1987, lucrările au fost încheiate câţiva ani mai târziu. După o inaugurare cu fast, şampanie şi foşti miniştri precum Traian Băsescu, pe acea linie de cale ferată a apucat să circule doar un tren, şi acela de marfă, nu de călători. Acum, jumătate din investiţie a fost furată, iar cealaltă jumătate a fost afectată de alunecările de teren.
La finalul anilor 1980, începeau contrucţiile pentru o cale ferată ce urma să includă mai multe sate şi comune în circuitul feroviar al ţării.
Prezentată de autorităţile de atunci ca un sprijin pentru transportul agricol, linia ar fi fost esenţială pentru transportul cerealelor, dar şi pentru legătura pe care o crea între judeţele Botoşani şi Iaşi.
Câţiva ani mai târziu, calea ferată a ajuns la Săveni, iar apoi s-a extins până în Drăguşeni.
A fost ridicată staţia de călători, cu peron şi spaţiile în care personalul feroviar ar fi urmat să îşi desfăşoare activitatea. Doar că pe acolo nu a trecut niciodată un tren de călători.
Pe acele şine de tren, însă, a trecut, o singură dată, un tren încărcat cu piatră.
Cu timpul, o mare parte din investiţie a fost furată, iar restul s-a năruit în urma mai multor alunecări de teren.
Halta construită şi inaugurată chiar de ministrul Transporturilor de atunci, Traian Băsescu, este folosită acum de un localnic drept adăpost pentru animale şi furaje.
Acum, localnicii nu mai au curajul să spere ca această linie de cale ferată să redevină activă vreodată.