Femeia în vârstă de 61 de ani din Alba Iulia a căzut pradă unei înșelătorii de tip phishing.
A primit un mesaj pe telefon de la o persoană care a pretins că este un reprezentant al băncii la care deține un cont.
În respectivul mesaj a fost înștiințată că trebuie să își actualizeze datele contului bancar, pentru a evita ca acesta să îi fie blocat.
Femeia a căzut victimă, după ce a accesat link-ul primit în mesaj și a furnizat datele solicitate: nume, prenume, informații despre cardul bancar și codurile primite ulterior prin SMS, crezând că provin de la banca ei pentru autentificare în aplicația bancară.
Aceasta a permis escrocilor să obțină controlul asupra contului ei și să efectueze tranzacții frauduloase în valoare de 5.964 de lei, precum și să lichideze un depozit de 10.000 de lei.
”Băncile nu cer datele cardului bancar”
”Stimați cetățeni, mesajele și e-mail-urile falsificate sunt o modalitate comună prin care infractorii încearcă să obțină datele personale. Este crucial să verificați cu atenție adresa electronică (URL-ul) și să nu răspundeți solicitărilor fără a verifica autenticitatea acestora la banca emitentă.
În cazul primirii unor mesaje prin email, trebuie verificată adresa de email a expeditorului, chiar dacă emailul pare transmis de bancă, pentru că escrocii se folosesc de denumirea băncilor atunci când creează adresele de email pe care le folosesc în activitatea infracțională.
Daca aceasta nu corespunde cu adresa de email a băncii al cărui client sunteți, ați putea fi tința unui atac de tip phishing.
În plus, băncile nu cer datele cardului bancar. Ele dețin această informație și nu ar avea motiv să o ceară printr-un email sau printr-un SMS”, a transmis IPJ Alba într-un comunicat.