Trei bărbați din județul Constanța sunt bănuiți că, pe 1 martie a.c., au sunat o femeie de 70 de ani din Craiova și au încercat să o convingă să le dea 10.000 de lei, sub pretextul asigurării tratamentului fiicei sale, bolnavă de COVID, în stare gravă la un spital din Craiova, informează IGPR.
Întrucât femeia a avut dubii, a refuzat să dea banii, fiind întocmit dosar penal pentru tentativă la înșelăciune.
În cursul aceleiași zile, bărbații au sunat un bărbat de 84 de ani, tot din Craiova, căruia i-ar fi prezentat o situație nereală și de la care ar fi primit suma de 60.000 de lei și 60.000 de euro, fiind întocmit dosar penal pentru înșelăciune.
Surse din anchetă au declarat pentru MEDIAFAX că și în acest caz este vorba despre un fals tratament pentru o rudă bolnavă de COVID.
Noaptea trecută a fost organizat un flagrant în București, iar pentru prinderea bărbaților a fost folosit și armamentul din dotare, aceștia executând foc în plan vertical.
Cei trei bărbați au fost reținuți pentru 24 de ore pentru înșelăciune.
Măsuri de protecţie împotriva înșelăciunilor
Pentru a nu deveni victime ale unor înşelăciuni, prin diferite alte „metode” Inspectoratul de Poliţie Judeţean de Poliţie Braşov, prin Biroul de Analiză şi Prevenire a Criminalităţii, vă recomandă să aveţi în vedere un minim de măsuri de autoprotecţie:
- Manifestaţi prudenţă şi verificaţi dacă ceea ce vi se comunică prin telefon este adevărat prin apelare la serviciile de informaţii clienţi de la operator;
- Nu daţi dovadă de credulitate atunci când sunteţi contactat telefonic de persoane care pretind a fi reprezentaţi ai diferitelor firme;
- Nu depuneţi sume de bani în conturi necunoscute doar ca urmare a unei solicitări telefonice;
- Nu acceptaţi schimburi de bunuri sau aşa zise chilipiruri;
- Nu permiteţi accesul în locuinţă sau curtea imobilului persoanelor necunoscute care se oferă să cumpere diverse bunuri – vor profita de neatenția dv. şi ulterior veţi constata că v-au fost sustrase bunuri de valoare sau sume de bani;
- Nu daţi curs solicitărilor venite din partea persoanelor pe care le cunoașteți doar prin intermediul telefonului;
- Nu achitați niciodată sume în avans pentru ridicarea unor premii;
- Nu comunicați niciodată informaţii personale confidențiale (CNP, serie buletin, conturi bancare, parole, etc.);
- Sunați la compania de telefonie mobilă – Departamentul de Relaţii cu Clienții – verificați veridicitatea promisiunilor;
- În situaţia în care sunteţi contactat de o persoană care pretinde că vă este rudă şi solicită sume de bani pentru rezolvarea unor probleme grave, apelaţi imediat ruda respectivă (pe numărul pe care îl cunoaşteţi) pentru a verifica aspectele aduse la cunoştinţă telefonic.
- Nu furnizaţi informaţii despre vecinii dumneavoastră și nu primiți în casă persoane necunoscute care pretind că reprezintă instituții, oferă servicii sau vând diverse produse.
- Nu țineți în locuință sume mari de bani, bijuterii sau obiecte de valoare
- Nu ezitați să întrebați persoanele străine pe care le sesizați în bloc pe cine caută, astfel de întrebări descurajează.
- Optați pentru un sistem de alarmă și supraveghere video autorizat de Poliția Română.
Dacă sunteţi victimă a unor astfel de fapte, sesizaţi imediat Poliţia la numărul unic de urgenţă 112, pentru a fi demarate verificările ce se impun.