Constructorii reclamă nereguli grave în documentaţia tehnică şi solicită suspendarea licitaţiei şi măsuri de remediere.
Firmele amintite au depus o contestaţie care are nu mai puţin de 141 de pagini, critică vehement documentaţia tehnică pe care a pus-o la dispoziţie CNAIR şi cere suspendarea licitaţiei şi să se ia măsuri ca să fie schimbată situaţia.
Reprezentanţii acestei asociaţii de firme spun că s-au lovit de o lipsă de profesionalism a comisiei de evaluare a lucrărilor care nu ar fi dat răspunsuri prea clare în momentul în care li s-a cerut acest lucru.
În plus, documentaţia ar fi fost difertită faţă de ceea ce găseau în traseu şi acest lucru înseamnă, spun firmele, că îşi asumă foarte multe riscuri.
Acest lucru ar putea însemna şi costuri mai mari, pentru că cei care construiesc ridică şi preţul, ca să-şi acopere şi riscuri.
CNAIR: contestația pentru realizarea secțiunii trei de pe A1 Sibiu-Piteşti este tardivă
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere susține că este tardivă contestația depusă de Astaldi în ceea ce privește sectorul 3 al autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.
Constructorul vrea să să prelungească termenul limită pentru depunerea ofertelor, consideră CNAIR.
Contestația este tardivă, iar Astaldi vrea, de fapt, să prelungească termenul limită pentru depunerea ofertelor pentru că nu are încă toate documentele pregătite ca să participe la licitație, susține Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
„Astaldi nu a făcut nicio contestație în 2020 în faza de precalificare, deși vorbim fix de "că acesta este ilustrativ, conform legislației.
Contestația depusă de Astaldi va întârzia licitația cu aproximativ 2 săptămâni, exact timpul de care probabil firma are nevoie pentru a-și pregăti documentația. Asta pentru că Astaldi nu s-a pregătit suficient de serios pentru această licitație", a explicat Alin Șerbănescu.
Reprezentantul CNAIR mai spune că Astaldi utilizează frecvent astfel de tactici care duc la întârzierea unor licitații.