Un bărbat care a sunat anul trecut la Telefonul Verde Antisuicid şi care intenţiona să îşi ia viaţa a vorbit peste opt ore cu un voluntar, iar la final a fost convins să renunţe la gestul extrem.
Era vorba despre un bărbat aflat pe malul unui râu, lângă un pod, care era în criză suicidară, cu impulsuri de a se arunca în apă. O persoană intelectuală, cultivată, cu o meserie de top şi care a fost salvată, a explicat Doina Cosman, preşedintele Alianţei Române de Prevenţie a Suicidului, asociaţie care gestionează TelVerde Antisuicid.
“Bărbatul cu care am vorbit era, după voce, de vârstă medie şi se afla în criză suicidară, cu risc suicidar înalt. Am început procesul de intervenţie în criză pentru care suntem pregătiţi şi am început să dezbatem, împreună, motivele de a rămâne în viaţă. Şi aici a intervenit componenta care a dus la durata apelului, şi anume că avea o minte dezvoltată şi am reuşit să construim, împreună, foarte multe motive şi să le combatem sau să le acceptăm împreună”, a spus voluntara care a discutat opt ore cu bărbatul.
Aceasta a a adăugat că abia după încheierea apelului a resimţit oboseala fizică şi cea psihică.
“La final, bărbatul a ajuns acasă şi a rămas acolo şi am simţit, progresiv, instalarea liniştii lui sufleteşti şi evaporarea ideaţiei acute de suicid. Pot spune că am salvat viaţa unui om”, a precizat aceasta, studentă la Medicină.