Sediul Ministerului Turismului este unul dintre principalii beneficiari ai cheltuielilor bugetare stabilite pentru 2009 de ministrul Elena Udrea. Pe lista de achiziţii se află, la un loc, perdele şi draperii de aproape 75.000 de euro, covoare şi mochetă de 10.000 de euro, dar şi mobilier de computer de 11.500 de euro.
Jurnalul Naţional scrie că alţi 3.000 de euro au fost alocaţi pentru aranjamente florale. Lista nu se opreşte aici. În planul de achiziţii sunt trecute şi aparate de aer condiţionat, odorizante de interior, şerveţele, batiste, toate în valoare de aproape 20.000 de euro. Aceeaşi sumă va fi alocată şi pentru curăţenia în sediul Ministerului.
Pentru achiziţia de autoturisme, bugetul Ministerului are pregătiţi aproape 200.000 de euro, bani care au fost deja cheltuiţi parţial pe 18 autoturisme. Maşinile noi au nevoie de întreţinere şi de carburant: bugetul prevede aproape 40.000 de euro pentru combustibil, dar şi peste 60.000 de euro pentru reparaţii, piese şi asigurări.
Grosul cheltuielilor însă de abia acum începe. Târgurile sau expoziţiile de turism au alocate aproape 1,8 milioane de euro. Pentru promovarea turismului, ministrul a alocat aproape 600.000 de euro pentru publicitate la TV şi Radio, dar şi în cataloagele de profil din străinătate. Alte 1,6 milioane de euro vor fi cheltuite pe campanii de publicitate pe piaţa internă şi externă.
Portalul de turism al Ministerului Turismului ar putea deveni cel mai scump site din lume. Pentru crearea lui au fost destinaţi un sfert de milion de euro. Plus 300.000 de euro, care vor fi cheltuiţi pe alte servicii IT.
Elena Udrea şi-a luat măsuri de precauţie. Aproape 875.000 de euro vor fi plătiţi pe un studiu de fezabilitate şi servicii de analiză care să garanteze succesul iniţiativelor propuse de Ministerul Turismului.
Antena 3