"Dacă iei bani de la bancă şi investeşti pe litoral de la zero, pierzi bani, adică nu ai profit, pentru că nu poţi să acoperi şi ratele, şi dobânda. Dacă ai disponibilă măcar o parte din bani, merită să investeşti, decât să ţii banii la bancă", a spus Murad.
Investiţia într-un hotel pe litoral se amortizează într-o perioadă de 15-20 de ani, aproximează omul de afaceri.
Astfel, din cauza amortizării într-un timp lung şi a pierderilor pe care le au investitorii care au construit doar cu bani de la bancă, foarte multe hoteluri de pe litoral sunt acum de vânzare. În Constanţa sunt 994 de structuri de cazare clasificate, dintre care 352 sunt hoteluri.
O altă cauză a situaţiei actuale o reprezintă şi taxele. Hotelurile româneşti plătesc printre cele mai multe taxe din Europa, respectiv 17, care ajung la circa 50% din totalul veniturilor, a mai spus Murad.
"Noi plătim chiar şi apa menajeră foarte scump. E cea mai scumpă apă din Europa şi costă aproape cât curentul", a explicat Mohammad Murad.
În 2011, numărul turiştilor care şi-au petrecut vacanţa pe litoral a crescut cu 10% faţă de anul precedent, dar aceştia au cheltuit mai puţin şi durata sejurului a fost mai mică, încasările hotelierilor scăzând astfel cu 10-15%. Este al treilea an consecutiv în care hotelierii de la Marea Neagră au încasări în scădere.