"Noua schemă de sprijin constă în plafonarea prețului pe care îl avem pe energia electrică, doar că sunt nişte condiţii de îndeplinit. Avem trei categorii de clienți.
Prima categorie de clienţi este cea care are un consum între 0 şi 100 kWh pe lună, iar pentru aceştia preţul se plafonează la 0,68 lei/kWh. A doua categorie este a clienţilor care au un consum între 100 şi 300 kWh pe lună, unde preţul se plafonează la 0,8 lei/kWh. A treia categorie sunt clienţii la care consumul depăşeşte 300 kWh pe lună, iar aici preţul pe care îl plătesc este alcătuit din componenta de achiziţie a energiei electrice şi componenta de furnizare.
Ceea ce este important să ştim în calitate de client este că această încadrare în categorii se face în baza istoricului de consum pe care l-am avut anul trecut. ENEL Energie şi ENEL Energie Muntenia au calculat consumul mediu lunar pe care clienţii l-au avut anul trecut şi în funcţie de acest consum i-au încadrat în categoriile de plafonare.
Vom observa că luna aceasta, plicul sau ataşamentul pentru factura primită pe mail conţine mai multe pagini. Tot ce am povestit eu acum se regăseşte pe factură, vom vedea categoriile de care povesteam, condiţiile de încadrare. Alte informaţii găsim şi pe site-ul ENEL, astfel încât clientul să fie informat în legătură cu schema de sprijin. Schema de sprijin se aplică de la 1 aprilie 2022 până la 31 martie 2023", a declarat Ioana Krekan, Manager activare și facturare ENEL pentru DC News.
"Practic, pe parcursul acestei scheme de sprijin, clientul va fi facturat la categoria II de consum, deoarece anul trecut s-a încadrat în această categorie. Dacă, real, în momentul de faţă şi pe parcursul anului acesta, clientul consumă peste 300 kWh, la anul, în martie, se va face regularizarea consumului, iar atunci se va recalcula cantitatea consumată.
Legat de regularizare, reiau importanța transmiterii indexului. Ştim că cea mai importantă citire în partea de facturare este citirea efectuată de distribuitorul de energie electrică în teren, apoi este indexul transmis de client, iar de la 1 ianuarie avem convenţia de consum şi estimatul de distribuitor. Toate aceste modalităţi de citire şi facturare ne vor ajuta în regularizarea consumului pe noua schemă de sprijin", a concluzionat Ioana Krekan.