Piaţa auto a fost în prăbuşire în luna ianuarie la nivel european, astfel încât inmatricularile au scazut cu 10%, iar în cazul Dacia cu peste 30%. pentru angajați.
Grupul Renault a decis, în schimb, să realizeze numai investiţiile legate de procesul actual de producţie, nu şi extinderea capacităţii uzinei de la Mioveni ce urma să fie realizată ca parte a unei investiţii totale de 100 milioane euro.
Chiar şi aşa, aducerea Uzinei de la Mioveni la nivelul necesar producerii de maşini electrice se va face într-un ritm mai lent. Deocamdantă se pregătesc secțiile Montaj, Presaj sau Vospitorie.
Investiţiile care au fost acum suspendate la Dacia ar fi trebuit să crească producţie de la 350.000 la 406.000 de unităţi anual.
Potrivit calculelor făcute de Ziarul Financiar, prin eliminarea a 50.000 de noi maşini, practic România pierde afaceri şi exporturi estimate la 750 de milioane de euro, luând în calcul un preţ mediu de piaţă de 15.000 de euro.
Investiţiile pentru Dacia vor fi amânate