Vântul puternic a provocat pagube pe calea ferată în noaptea de joi spre vineri. Personalul CFR intervine în zonele afectate. Compania feroviară anunță că vineri dimineață nu sunt trenuri blocate, însă numeroase garnituri au întârzieri.
Toate magistralele feroviare sunt deschise și niciun tren nu este blocat vineri dimineață, a anunțat CFR. Echipele companiei feroviare intervin în Regionala Craiova unde un stâlp și linia de contact au fost rupte.
Tabela cu sosirile programate în Gara de Nord din București poate fi consultată în materialul video de mai jos:
„La această oră se circulă pe toate magistralele feroviare, nu mai avem trenuri oprite sau staționate temporar, singurul interval unde se circulă în continuare în condiții speciale este intervalul Bibești – Bărbătești, unde trenurile sunt dublate cu o locomotivă Diesel. Pe acest interval sunt necesare intervenții de lungă durată deoarece un stâlp și linia de contact au fost rupte în cursul nopții din cauza rafalelor puternice de vânt, personalul de specialitate al Regionalei CF Craiova urmând să intervină în zonă cu o macara de mare tonaj pentru montarea unui alt stâlp și înlocuirea firului de contact pentru repunerea sub tensiune a rețelei”, au anunțat reprezentanții CFR.
Pe parcursul nopții, echipele CFR au intervenit în zona Prahova.
„Pe parcursul nopții, inclusiv în cursul acestei dimineți, personalul feroviar a acționat cu utilaje pe intervalele Căvăran - Zăgujeni și Câmpina - Florești Prahova pentru îndepărtarea mai multor arbori prăbușiți pe linia de contact și remedierea deranjamentelor produse la sistemul de alimentare cu energie electrică a liniei de contact”, au explicat reprezentanții CFR.
Din cauza vremii rele, numeroase garnituri au întârzieri mari. Călătorii sunt sfătuiți să se informeze înainte de a pleca la drum.
CFR Călători informează că în cursul nopţii 13/14 iulie 2023, din cauza condiţiilor meteorologice nefavoabile, s-au produs deranjamente la infrastructura feroviară (lipsă de tensiune în linia de contact / căderi copaci) ce au condus la întreruperea temporară a circulației pe mai multe secţii feroviare, survenid întârzieri în circulaţia trenurilor CFR Călători, astfel:
între Rastolnita-Lunca Bradului (secţia Siculeni – Deda)
- IR 1646 Târgu Mureş – Braşov – 405 minute
- IR 1645 Bucureşti Nord – Târgu Mureş – 219 minute
- R 4511 Miercurea Ciuc – Budapesta – 202 minute
între Jena – Caransebes (Timişoara Nord – Caransebeş)
- IR 79 Budapesta – Bucureşti Nord – a plecat din Zagujeni ora 02.28 cu 175 minute.
între Bibesti – Barbatesti (secţia Filiaşi – Târgu Cărbuneşti)
- IR 1922 Arad – Mangalia – a staţionat 66 minute în Cărbuneşi aşteptând finalizarea intervenţiei derezinei pantograf
lipsa tensiune staţia Musculeşti. Circulaţia s-a redeschis la ora 05:45 cu tracţiune diesel.
- IR 1922 Arad – Mangalia a staţíonat în Bărbăteşti de la ora 02.43 cu +99 minute întârziere
- CFR Călători a pus la dispoziţie de la staţia Craiova tracţiune diesel pentru pendulare trenuri
- Ca urmare a întârzierii cumulate de 350 minute a trenului IR 1922 , în staţia Bucureşti Nord (plecare 06:30) a fost format un tren suplimentar care a preluat pasagerii cu destinaţía Constanţa /Mangalia.
între Domasnea Cornea-Poarta (secţia Orşova – Cransebeş)
- IR 79 Budapesta – Bucureşti Nord a plecat cu un total de 355 minute întârziere
- IR 78 Bucureşti Nord – Budapesta – 80 minute
- R 9551 Orşova – Caransebeş – 100 minute
între Campina-Floresti Prahova (secţia Ploieşti Vest– Câmpina)
- IR 1932 Oradea – Mangalia – 44 minute (plecare total 107 minute, din care 63 minute au fost restricţii pe infrastructură)
- IR 1941 Satu Mare – Mangalia -195 minute
- R 3041 Ploieşti Sud – Braşov
Trenul IR 407 Budapesta– Braşov a sosit în Episcopia Bihor cu 118 minute intârziere de la administratia MAV.
În funcție de evoluția situației, sunt posibile și alte decalări ale orariilor trenurilor.
Circulația în zonele afectate se va desfășura în funcție de măsurile operative stabilite și dispuse de managerul infrastructurii feroviare – CFR SA. Detalii despre situaţia circulaţiei pot fi solicitate la managerul infrastructurii feroviare – CFR SA, cel care organizează şi dirijează circulaţia tuturor trenurilor pe calea ferată.
CFR Călători a pus la dispoziția managerului de infrastructură -CFR SA, tracţiune diesel, după producerea deranjamentelor.
CFR Călători cere scuze pasagerilor pentru problemele întâmpinate.