Maşina care face parte din istoria României a fost "readusă la viaţă" de proprietar şi apoi adusă la sediul Registrului Auto Român din Vaslui pentru a fi verificată de ingineri.
Dacia Lăstun, aşa cum este ea cunoscută de toată lumea, a fost fabricată între anii 1988 şi 1991 la Timişoara.
Conceptul inițial prevedea un autoturism economic pentru transportul urban cu o capacitate maximă de 2+2 persoane (2 adulți și 2 copii), un consum mic de până la 3 litri/100 km și o viteză maximă de 70 km/h.
Motorul în patru timpi care echipa modelul Lăstun avea 2 cilindri paraleli verticali, 499 cc, 22,5 CP și un consum de 3,3 l/100 km în regim constant, respectiv de 4,5 l/100 km în ciclu urban.
"Lăstun! Dacia 500 Lăstun. O mașină readusă la viață, una dintre puținele care au avut acest noroc, a fost fotografiată de colegii noștri de la RAR Vaslui. Istoria acestor autovehicule a fost una scurtă, exemplarele fiind fabricate între anii 1988 și 1991, primul lot fiind scos la vânzare la un an de la începerea producției.
Autovehiculul din imagini a fost fabricat în 1989, iar dintre performanțele sale putem menționa motorul pe benzină de 499 CMC în doi cilindri, care dezvoltă puțin peste 20 CP și poate deplasa mașina, în teorie, cu până la 106 km/h.
“Fiara de plastic”, așa cum mai este cunoscută printre pasionați din cauza caroseriei din fibră de sticlă existentă la primele modele, cântărește sub 600 de kilograme", se arată în postarea de pe pagina de Facebook - Registrul Auto Român Oficial.
Lăstun! Dacia 500 Lăstun. O mașină readusă la viață, una dintre puținele care au avut acest noroc, a fost fotografiată...
Publicată de Registrul Auto Român Oficial pe Joi, 22 septembrie 2022